5 Şubat 2014 Çarşamba

6. Ay Dil Gelişim Alanı Etkinlik Planı


Gelişim Göstergesi:
  • 6.1.Dudak sesleri çıkarır.
  • 6.2. Tek heceli anlamsız sesler çıkarır.
  • 6.3. İsteklerini belirtmek için sesleri kullanır.
  • 6.4.İsteklerini belirtmek için jest ve mimikleri kullanır.
Öğrenme Süreci
  • 6.1. Bebek durup dururken kendi kendine “b,p,m” gibi dudak sesleri çıkarır. Yetişkin, bebeğin çıkardığı bu sesleri tekrarlayarak ve bebek ile konuşarak bu sesleri onun tekrar etmesini sağlar.
  • 6.2.Yetişkin bebeğin çıkardığı sesleri tekrarlayarak onun çıkardığı sesleri genişletmesine yardım eder.
  • 6.3-4.Yetişkin bebeğin karşısında bebeğin sevdiği bir oyuncağı sallar ya da hareket ettirir. Bebeğin oyuncağa ses çıkararak ya da ağzını açarak, gözlerini kısarak, dudak bükerek gibi jest ve mimiklerle tepki vermesini bekler.
                                                                       
    Özel Gereksinimli Bebekler İçin Uyarlama
    • 6.1-6.2.-6.3-6..4..İşitme kaybı olan bebekler bu sesleri önce normal olarak ürettikleri halde ses üretme yönünden ilgilerini zamanla kaybederler İşitme engelli bebeklerle dudak sesleri çıkarma çalışması yapılırken bebeğin yetişkinin dudak hareketlerini izlemesi ve elleriyle dokunarak titreşimleri hissetmesi sağlanmalıdır. Bebekle göz kontağı kurulmalı, hayvan sesleri gibi hem yüz hareketlerini hem de el- kol hareketlerini kullanarak farklı sesler çıkarması desteklenmeli (hayvan sesleri gibi) veya anlaşılır kısa cümlelerle konuşulmalıdır.
    Açıklama
    • 6.2.Bebek hoşnut olduğu zamanlarda/ uykuya geçerken seslilerle sessizleri (f,v,s,z,m,n g) birleştirerek yeni sesler çıkarır ma, ba, ee, gibi . Bebek ‘ıgğğ,mamama, bababa,
    • dedede ’ gibi ses birleşimlerini çıkarır. Yetişkin, bebeğin çıkardığı bu sesleri desteklemelidir.
    • 6.3.4. Bebek acıktığında, uykusu geldiğinde, mutlu ya da sıkıntılı olduğu zamanlarda farklı jest ve mimikler kullanarak sıkıntısını ve duygularını belli eder. Yetişkin bu belirtilere dikkat etmeli ve uygun tepki vermelidir.

    Değerlendirme
    • Bebeğin isteklerini belirtmek için ses, jest ve mimiklerini kullanma durumu izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
    Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal  amaç ve kazanım ve etkinlik  listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli  konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder