Gelişim Göstergesi:
- 11.1.Nesneleri ve varlıkları ifade edebilmek için kendine özgü ses- sözcük benzeri ifadeler kullanır.
- 11.1. Yetişkin bebeğin önüne sık kullandığı ya da ilgilendiği çeşitli materyalleri koyar.Bebeğe “bu ne?” diye sorarak bebeğin nesneyi kendi ürettiği sözcüklerle isimlendirmesini ister
- 11.1. Yetişkin, özel gereksinimli bebeğin eliyle ulaşabileceği uzaklığa tanıdığı nesneleri yerleştirmelidir. Bu aşamada, az gören veya görme engelli bir bebek için farklı dokunma yüzeylerine sahip nesneleri bebeğin eline vermesi uygun olacaktır. Yetişkin bebeğe nesneleri verdikten sonra “bu ne?” şeklinde sorular sormalıdır. Yetişkin önce nesnenin adını kendisi söylemeli, sonra bebeğin tekrar etmesini beklemelidir.
- 11.1.Bu dönemde bebek cümle seslerine benzeyen bir dizi ses üretir. Ancak sözcükler karmaşık ve anlaşılmaz niteliktedir. Bu anlaşılmaz sözcüklere jargon denir. 10.2 maddesinde görülen sözcüklerin sayısı bu aydan itibaren artar.
- Örneğin ; suya” bu” ,gezmeye ”atta” der.
Değerlendirme
- Bu dönemde bebeğin nesne ve varlıkları ifade edebilmek için kendine özgü ses-sözcük benzeri ifadeler kullanması ve bir-on arası sözcük söylemesi izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal amaç ve kazanım ve etkinlik listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder