Bunlarda oğluma bu hafta yapacağım plan. Her gün az az tekrarlamayı. Dil gelişiminde biraz sıkıntımız var. Özellikle o konuda çalışacağım Tüm Gelişim çizelgeleri için buraya tık tık
Kaba motor Gelişim:
- 19-21.3 Yetişkin, çocuğun ortalama 2-2,5 m. uzağında durur. Önce yetişkin topu atar, daha sonra çocuğun topu ona iki eliyle havadan atmasını ister.
- 19-21. 7 Yetişkin, çocuğa “leylek oyunu” oynayacaklarını söyler. Bir ayağını kaldırır. Çocuğun da elinden tutarak aynı ya da farklı yöndeki ayağını kaldırmasını ister. Aynı uygulama diğer ayak için de tekrarlanır.
- 19-21. 3 Yetişkin çocuğun önüne çocuk boyu makas ve 10x10 cm boyutlarında karton parçalarını koyar. Çocuğa model olur ve makası parmaklarına takarak açma kapama
- çalışması yapar. Çocuk makası alır ve iki elinde tutarak açma-kapama hareketi yapar. Yetişkin, çocuk makası açtığında arasına karton parçası (10x10 cm) koyar ve tuttuğu bu karton parçasını kesmesi için çocuğu cesaretlendirir.
- 19-21.4 Yetişkin çocuğun önüne boncukların dizileceği çubuk panosunu koyar. Eline bir boncuk alır ve çocuğa boncuğun deliğini gösterir. Çocuk da eline aldığı boncuğu çubuğa geçirmeye çalışır. Başarılı olduğunda “aferin” diyerek çocuk ödüllendirilir. Boncuğun deliğini çubuğa denk getiremediğinde el ile rehberlikte bulunarak boncuğu çubuğa geçirmesine yardımcı olur.
- 19-21. 5. Çocuk yemek yerken doyup doymadığı ile ilgili konuşmalar yapılarak çocuğun sözel olarak doyduğunu söylemesi beklenir.
- 19-21. 6. Çocuğa mandalina, muz gibi yumuşak kabuklu meyveler verilerek bu meyveleri eliyle soyması sağlanabilir.
- 19-21.4-19-21.5. Yetişkin, çocuğa renkli, resimli kitabın kapağını gösterir, kitabın adını söyler. Kitabın sayfalarını sırayla açar, çocuğa resimleri göstererek açıklamalarda bulunur. Kitaptaki resimlerle ilgili “Bu ne?” şeklinde soru sorar, çocuğun o nesnenin ismini söylemesini ister.
- 19-21.1. Yetişkin, oyuncaklar arasından aynı olanları bir araya getirmesi için çocuğa yönlendirmeler yapar. “Bana bu kırmızı bloğun aynısını ver” gibi ifadelerle nesnelerin eşini bulmasını bekler.
- 19-21.2. Bir önceki ayda verilen öğrenme sürecine, 3-4 vücut parçasının gösterilmesiyle devam edilir.
- 19-21.3. Yetişkin, kova-kürek, kalem-kâğıt, sürahi-bardak, ritm çubuğu-davul, fırça-sulu boya gibi birbiriyle ilişkili nesneleri karışık bir şekilde yere koyar. Daha sonra çocuğa “Kovaya ne ile kum doldururuz?, Davulu ne ile çalarsın?, Kağıda ne ile yazı yazarsın?, Sürahideki suyu ne ile içeriz?, Ne ile boya yaparız?” gibi nesneler arasındaki ilişkileri düşünmesi için sorular sorar. Çocuğun yaptığı eşleştirmeleri, “Kovaya kumu kürekle dolduruyoruz, Başka nelerle kum doldurabiliriz?, Boya fırçası, sulu boyayı kağıda rahatlıkla sürmemize yardımcı olur” gibi açıklayıcı ifadelerle pekiştirir.
Bakalım bu hafta oğlişle nasıl gidecek. Mutlu kalın..
bu etkinlik planları ne güzelmiş,bizim işimize de yarar paylaşımınız için teşekkürler.Bizim oğlanlar yaşıt sayılır birbirimizden öğreneceğimiz çok şey var:)
YanıtlaSilteşekkürler. Ben de sizin oğlişin etkinliklerinden bakıp yapıyorum. Yakında onlardan yayınlamaya başlayacağım
Sil