22 Ekim 2013 Salı

Oğlumun 19-21. Ay İnce-Motor Gelişim Etkinlik Planımız



Gelişim Göstergesi:
  • 19-21-1.Kitap sayfalarını ikişerli üçerli çevirir.
  • 19-21.2.En az dört küpten (5x5 cm) kule yapar.
  • 19-21.3.İki eliyle makas kullanır.
  • 19-21.4.İri boncukları çubuğa dizer.
  • 19-21.5.Vidalı kapakları açar.
Öğrenme Süreci
  • 19-21. 1 Yetişkin, çocukla yan yana rahat bir yere oturur ve birlikte kitaba bakarlar. Çocuğun kitap sayfalarını açması için onu destekler, cesaretlendirir. Çocuk yapamazsa yetişkin model olur, çocuğun yapıp yapmadığını gözlemler.
  • 19-21.2 Yetişkin, masada çocukla karşılıklı oturur ve küpleri (kenar uzunluğu 5x5 cm olan ve en az 4 tane) çocuğun önüne koyar. Çocuğa küplerden bir kule yapmasını söyler. Kule yaparken çocuğa model olur veya küpleri tek tek eline verir. Çocuğun düşürmeden en az 4 küpü üst üste yerleştirmesi beklenir.
  • 19-21. 3 Yetişkin çocuğun önüne çocuk boyu makas ve 10x10 cm boyutlarında karton parçalarını koyar. Çocuğa model olur ve makası parmaklarına takarak açma kapama 
  • çalışması yapar. Çocuk makası alır ve iki elinde tutarak açma-kapama hareketi yapar. Yetişkin, çocuk makası açtığında arasına karton parçası (10x10 cm) koyar ve tuttuğu bu karton parçasını kesmesi için çocuğu cesaretlendirir.
  • 19-21.4 Yetişkin çocuğun önüne boncukların dizileceği çubuk panosunu koyar. Eline bir boncuk alır ve çocuğa boncuğun deliğini gösterir. Çocuk da eline aldığı boncuğu çubuğa geçirmeye çalışır. Başarılı olduğunda “aferin” diyerek çocuk ödüllendirilir. Boncuğun deliğini çubuğa denk getiremediğinde el ile rehberlikte bulunarak boncuğu çubuğa geçirmesine yardımcı olur.
  • 19-21.5 Yetişkin içinde küçük nesnelerin olduğu şeffaf ve ağzında vidalı kapağı olan kavanozu çocuğa gösterir. Yetişkin çocuğa “…..(çocuğun adı) bu kavanozun kapağını aç” der. Çocuğun avuç içi ile kavanoz kapağını kavraması ve bileğini de kullanarak kavanozun vidalı kapağını açması beklenir.
                                                                       
Açıklama
  • 19-21.3 Makasın çocuğa tehlike oluşturmaması için yetişkin dikkatli olmalıdır. Önemli olan çocuğun makası açıp kapamasıdır.
  • 19-21.4 Boncukların iri delikli olması gerekmektedir.
  • 19-21.5.Kavanoz kapağının çocuğun avucu ile kavrayabileceği büyüklükte ve kapağının çevirme hareketiyle açılan özellikte olmasına dikkat edilmelidir.
Değerlendirme
  • Nesnelerle kule yapması, nesneleri dar ağızlı kaptan çıkarması, kaşık ve çatalı kullanması, kalemi kullanması, makas kullanması, kesme hareketleri yapması, iri boncukları sert bir materyale dizmesi izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
Bu etkinlikler milli eğitim bakanlığı eğitim proğramından, biz bunları yapmaya çalışacağız.Amaç ve kazanım listemiz buraya

2 yorum: