18 Kasım 2013 Pazartesi

25-30. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı


Gelişim Göstergesi:
  • 25-30.1 Tek basamaklı sayıları ard arda söyler.
  • 25-30.2 Çeşitli rollere girerek oyun oynar.
  • 25-30.3 Söylenen rengi gösterir.
  • 25-30.4 Ard arda verilen üç yönergeyi yerine getirir.
  • 25-30.5 Varlıkların seslerini resimleriyle eşleştirir.
Öğrenme Süreci
  • 25-30.1. Yetişkin, çocukla birlikte blokları, legoları, resimli hikâye kitaplarını, bebekleri, arabaları, masaları, sandalyeleri sayar.
  • 25-30.2. Yetişkin, çocukla materyal olmadan oyunlar oynar. Hasta çocuğun doktora gitmesi, alışveriş yapma gibi oyunları sözel olarak planlar ve rolleri paylaşır. Bu oyunlar sırasında yetişkin, çocuğu, doktor, aşçı, öğretmen gibi farklı rolleri canlandırması için cesaretlendirir.
  • 25-30.3. Yetişkin, çocuğa çevrede bulunan nesnelerin renklerini söyleyerek renkler hakkında farkındalık yaratır. “İçinde kırmızı renk olan bir eşya göster?, İçinde mavi renk olan bir oyuncak göster? “ gibi rengini söylediği nesneleri göstermesini ister. Daha sonra parmak boyası ile el baskısı yapmasını sağlar. Çocuğun resmindeki renkler hakkında sohbet eder.
  • 25-30.4 Yetişkin, çocukla oynarken “Oyuncaklarını getir. Bebeği bana ver. Diğerlerini sepete doldur. ” gibi ard arda üç emir içeren cümleyi arka arkaya kullanarak çocuktan onları yerine getirmesini bekler.
  • 25-30.5.Yetişkin çeşitli hayvanlara, taşıtlara ve doğaya ait sesleri çocuğa dinletir. Hangi sesleri duyduğunu söylemesini ister. Daha sonra duyduğu sesleri resimleri ile eşleştirmesini ister. Yetişkin çocuğa resmini gösterdiği varlığın sesini çıkarmasını söyler.
                                                                       
    Özel Gereksinimli Bebekler İçin Uyarlama
    • 25-30.1. Özel gereksinimli çocuğun görüş alanı içine bebek, top, küp, bardak gibi tanıdığı nesneleri koyarak (1, 2,3 şeklinde) tek tek saymalıdır. Yetişkin sayma işlemini yaptıktan sonra çocuğun sayma işlemini tekrar etmesini sağlamalıdır. Daha sonra gerektiğinde ipucu vererek çocuğun kendi başına nesneleri saymaya çalışmasına fırsat verilmelidir. Sayma işlemi farklı nesnelerle tekrar edilerek yapılmalıdır.
    • 25-30.3.Yetişkin özel gereksinimli çocukla kırmızı top, sarı küp, mavi araba gibi nesnelerin renklerini tek tek vurgulayarak söylemelidir. Az gören çocuk için nesnelerin oldukça parlak renkte ve farklı dokunma yüzeyine sahip olmasına dikkat edilmelidir. Yetişkin kendisi model olarak çocuğa nesnelerin renklerini söyledikten sonra “kırmızı topu göster?” gibi yönergeler vererek çocuğun uygun şekilde tepki verip vermediğini izlemelidir
    Açıklama
    • 25-30.2. Eğer çocuk rolleri canlandırmada zorlanırsa, yetişkin “Doktora gittiğimizde neler yapıyoruz? Doktor seni nasıl muayene ediyor?” gibi sorularla çocuğun rolleri anlayabilmesini sağlamalıdır. Yetişkin rolü önce kendisi gösterebilir daha sonra çocuğun da canlandırmasını istemelidir.
    • 25-30.3. Önce bir ya da iki renkle başlanmalıdır.
    • 25-30.4. Çocuğun anlayabileceği ve yapabileceği yönergeler verilmelidir.
    • 25-30. 5. Yetişkin bu etkinlikte çeşitli dergiler, resimli çocuk kitapları ve kartlardan taşıt, hayvan ya da doğa olayları ile ilgili resimlerden yararlanabilir.

    Değerlendirme
    • Çocuğun neden-sonuç ilişkisi kurması, zıt kavramları kullanması, sınıflama ve sıralama yapması izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
    Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal  amaç ve kazanım ve etkinlik  listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli  konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)

    2 yorum:

    1. Yanıtlar
      1. ekimde 19-21 tüm liste var. bilişsel, sosyal, sağlık- beslenme, kasım ayının altlarında 22-24 bilişsel var dur onu yukarı çekeyim : ))

        Sil

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Tasarım: Sawako Kuronuma