Gelişim Göstergesi:
- 9.1. İstenildiğinde elindeki nesneyi verir.
- 9.2. Tanıdığı bir kişi ya da nesne sorulduğunda onu aramak için başını çevirir.
- 9.3. Sorulduğunda aynadaki görüntüsünü parmağı ile gösterir.
- 9.1. Yetişkin, bebekle oyun oynarken bebeğin elinde bir oyuncak olduğu sırada elini uzatarak “Bana oyuncağı ver.” der. Bebek, oyuncak ya da nesneyi vermemekte ısrarlıysa bir süre bekler ve sonra yeniden ister. Bebeğin oyuncağı vermesi için başka bir nesne uzatarak “onu bana verirsen, sana bunu vereceğim” gibi ifadelerle elindekini vermesi için cesaretlendirir.
- 9.2. Yetişkin, bebekle otururken yakın çevresinde bulunan tanıdığı kişilerin/nesnelerin ismini “…nerede?” diye söyleyerek dikkatini o kişiye ya da nesneye çeker. Bebeğin diğer kişiler/nesneler arasından ismi söyleneni bulması veya bakışlarını ona çevirmesi beklenir. Bebek bakışlarını ismi söylenen kişiye çevirmediğinde, o kişi ses çıkararak, çeşitli hareketler yaparak bebeğin dikkatini çeker. Bu etkinlik nesnelerle yapılırken dikkat çekmek için nesne sallanır.
- 9.3. Yetişkin, bebekle ayna karşısında durur. Önce kendisinin, sonra bebeğin ismini söyleyerek ve göstererek dikkatini aynadaki görüntüye çeker. Bebeğin kendisini aynada göstermesini ister. Bebeğin adını söyleyerek“ … nerede?” diye sorduğunda onun kendisinin aynadaki görüntüsünü parmağı ile göstermesini bekler. Bebek doğru şekilde gösterdiğinde yetişkin ona gülümser. Yardım gerekiyorsa soruyu tekrar sorar ve önce kendisi aynadaki görüntüsünü gösterir sonra soruyu tekrar ederek bebeğin de kendi görüntüsünü göstermesini bekler.
- 9.1. Yetişkin, özel gereksinimli bebekler için uygulamada kullandığı nesneleri çeşitlendirmeli ve nesneleri eline alıp incelemesine fırsat vermelidir. Yetişkin uygulama sırasında yaptığı her hareketi sözel yönergelerle desteklemelidir.
- 9.1. Oyuncak, bebeğin elinden zorla alınmamalıdır.
- 9.2. Bebeğin kişileri ye da nesneleri arama davranışı göstermesi için uygulamaya en iyi tanıdığı kişi/nesneyle başlanmalıdır.
- 9.3. Bu etkinlikte aynanın duvara sabitlenmiş olmasına özen gösterilmelidir.
Değerlendirme
- Bebeğin nesne devamlılığına yönelik davranışları değerlendirilir. Nesneleri amacına uygun olarak kullanma ve saklanan nesneyi birden fazla yerde arama davranışlarını gösterip göstermediği izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal amaç ve kazanım ve etkinlik listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder