Gelişim Göstergesi:
- 7.1. Görme alanı içinde saklanan nesneyi arar.
- 7.2. Görme alanı dışına çıkan yetişkine, jest mimik ve hareketlerle tepki verir
- 7.1. Yetişkin, bebekle oyun oynamak için karşılıklı durur. Bebeğin görme alanı içinde ilgisini çeken bir nesneyi gösterir ve dikkatini nesneye çeker. Bu nesneyi kendi arkasına ya da bir yastığın arkasına saklar. Bebeğin nesneyi arayıp aramadığını gözlemler. Bebek nesneyi aramıyorsa araması için nesne saklandığı yerden çıkarılır, bebeğe gösterilir ve o bakarken nesne tekrar saklanır ve araması beklenir. Bu oyunu çeşitli nesnelerle zaman zaman tekrarlanır.
- 7.2. Bebeğe bakım veren yetişkin, bebeğin görme alanında durur. Bebeğe seslenerek ya da çeşitli jest ve mimiklerle bebeğin ilgisini çeker. Bebeğin kendisine baktığından emin olunca görme alanından çıkarak saklanır. Bebeğin jest, mimik ve hareketlerle tepki verip vermediğini gözler. Yetişkin saklanma oyununu zaman zaman tekrarlayarak, kaybolmadığını bebeğe fark ettirir.
- 7.1. Yetişkin, özel gereksinimli bebekle çalışırken seçtiği nesnelerin parlak renkli, sesli nesneler olmasına özen göstermelidir. Saklanacak nesne bebeğe önce göstermeli sonra görüş alanı içinde hareket ettirmelidir. Görme engelli ya da az gören bebeklerle uygulama yapılırken bebeğin önce nesneye dokunmasına fırsat verilmelidir.
- 7.2. Yetişkin özel gereksinimli bebeğin görüş alanı içinde farklı sesler çıkarmalı, jest ve mimiklerini kullanarak dikkatini çekmelidir. Az gören veya görme engelli bebeğin yetişkinin çıkardığı farklı sesleri farkedebilmesi için bebeğin eliyle dudak, boğaz ve yanaklarına dokunarak titreşimleri hissetmesine fırsat vermelidir
- 7.1 Bebeğin kaybolan nesneyi araması; nesnenin kaybolduğu yere bakması, kaybolan nesnenin hareketini izlemesi olarak düşünülmelidir. Bu aşamada bebeğin oyuncağı bulması değil, arama davranışı göstermesi önemlidir.
- 7.2. Bebek henüz nesne devamlılığını kazanmadığı için görme alanından çıkan bakım veren yetişkinden ayrılmak istemediğini belli eden ağlama, mızırdanma gibi tepkiler verir.
Değerlendirme
- Reflekslerin kaybolup kaybolmadığının kontrolü yapılır. Altıncı ayda kaybolan nesneyi arama ve sekizinci ayda saklanan nesneyi bulma davranışları izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal amaç ve kazanım ve etkinlik listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder