17 Kasım 2013 Pazar

12. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı



Gelişim Göstergesi:
  • 12.1. Saklanan nesneleri birden fazla yerde arar.
  • 12.2. Bir grup nesne arasından adı söylenen nesneyi gösterir.
  • 12.3. Çevresinde oynayan çocukları izler
Öğrenme Süreci
  • 12.1.Yetişkin, bebekle karşılıklı oturur. Aralarına üç tane minder yerleştirir. Yetişkin elindeki nesneyi, bebek görmeden minderlerden birinin altına saklar. Bebeğin nesnenin hangi minderin altında olduğunu bulmasını ister. Bu oyun nesnenin farklı yastıkların altına saklanması ile devam eder.
  • 12.2. Yetişkin, bebeğin 4-5 oyuncağını alarak bebekle karşılıklı oturur ve oyuncaklardan birinin ismini söyleyerek çocuğun ismi söylenen oyuncağı göstermesini ya da vermesini ister. Bebek, istenileni yapana kadar farklı zamanlarda tekrar edilir.
  • 12.3.Yetişkin, bebeği, farklı yaşta çocukların bulunduğu mekânlara, oyun parkına götürerek diğer çocukları izlemesini sağlar. Çocukların yaptıkları ile ilgili konuşur. Bebeğin dikkatini çevredeki kişi ve olaylara çeker.
                                                                       
    Özel Gereksinimli Bebekler İçin Uyarlama
    • 12.2. Özellikle az gören ve görme engelli bebekler için nesnelerin ses çıkarması, farklı dokunma yüzeylerine sahip olması gerekmektedir. Yetişkin özel gereksinimli bebeğe önünde duran nesnelerin ismini tek tek söyleyip, bebeğin ismi söylenen nesneye dokunmasını istemelidir.
    • 12.3. Yetişkin, özel gereksinimli bebek, tanısı her ne olursa olsun, çocuk parkı, çeşitli oyun alanları, bahçe vb. birçok değişik ortamda bulunan farklı yaş gruplarındaki çocukları gözlemleyebileceği yerlere götürmeli, diğer çocuklarla etkileşimde bulunması için fırsat vermelidir.
    Açıklama
    • 12.1.Minder yerine yastık, örtü, kutu da kullanılabilir.
    • 12.2. Oyuncak yerine evde kullanılan, bebeğin tanıdığı tarak, fırça, el aynası, kaşık, tabak, çorap gibi nesneler de kullanılabilir.

    Değerlendirme
    • Bebeğin nesne devamlılığına yönelik davranışları değerlendirilir. Nesneleri amacına uygun olarak kullanma ve saklanan nesneyi birden fazla yerde arama davranışlarını gösterip göstermediği izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
    Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal  amaç ve kazanım ve etkinlik  listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli  konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)

    3 yorum:

    1. cok guzel yayınlar sabırsızlıkla 18 ay ve sonrasına sıra gelmesını beklıyorum ;)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. benzer kres zamannı egıtım program aldım ben Isvıcredne ayrılkmadan once. Ev okulu yaoparsam yardımcı olmaıs ıcın. Sız bunları MEB den aldıgınızı yazınca dedım ben de bır kac sonar bunları okumak zorunda kalıcam zaten. Okul onceısnı kacırdık tabı cocuklar kısmen buyudu Aa kucugunu ucundan yakaldım 18 ay ve sonrasını merakla okıcam yayınladııgnda

        Sil

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Tasarım: Sawako Kuronuma