17 Kasım 2013 Pazar

10. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı



Gelişim Göstergesi:
  • 10.1. Gözünün önünden kaldırılan nesneyi ilk saklanılan yerde arar.
  • 10.2. Yetişkinin yaptığı el ve vücut hareketlerini taklit eder.
  • 10.3. Ellerini müziğe göre hareket ettirir.
Öğrenme Süreci
  • 10.1. Yetişkin, bebekle oynarken, ona bir oyuncak verir, onunla oynamasını isteyerek uygun ortamı hazırlar. Daha sonra oyuncak ya da nesne bebeğin elinden alınarak izlemesi sağlanır. Yetişkin, oyuncağı bir nesnenin arkasına saklar, ardından söz konusu oyuncağı ilk sakladığı yerden alıp başka bir yere saklar. Bebeğin nesneyi ilk saklanılan yerde aramasını bekler. Bu oyun nesnenin farklı yerlere saklanması şeklinde devam ederek bebeğin nesneyi araması sağlanır.
  • 10.2. Yetişkin, elleri ile basit hareketler, yüzü ile çeşitli mimikler yapıp sesler çıkararak bebeğin dikkatini çeker. Bebeğin yaptığı hareketleri tekrar etmesini bekler. Bebeğin taklit çabalarını destekleyerek bebekten taklit etmesini beklediği mimik ve hareketleri çeşitlendirerek oyunu sürdürür.
  • 10.3. Yetişkin, bebeğe kısa, ritmik sesler içeren parmak oyunları veya şarkılar söyler. Bu sırada şarkı veya tekerlemenin içeriğine uygun olarak el ve vücut hareketleri yapar. Hareketli bir müzik dinletir. Müziğin ritmine göre çeşitli şekillerde ellerini, kollarını, bedenini hareket ettirir. Bebeğe “Haydi sen de yap, dans edelim” diyerek benzer hareketleri bebeğin de yapmasını bekler.
                                                                       
    Özel Gereksinimli Bebekler İçin Uyarlama
    • Özel bir düzelme yok
    Açıklama
    • 10.1. Saklama işlemleri bebeğin gözü önünde gerçekleştirilmelidir. Bebeğin oyuncağı ilk konulduğu yerde araması yeterlidir.
    • 10.2. Basit el ve vücut hareketlerini taklit edebilir. Bazen taklit ertelenmiş olarak daha sonraki bir zamanda da ortaya çıkabilir.
    • 10.3. Çocuklar için bestelenmiş şarkılar kullanılmalıdır.

    Değerlendirme
    • Bebeğin nesne devamlılığına yönelik davranışları değerlendirilir. Nesneleri amacına uygun olarak kullanma ve saklanan nesneyi birden fazla yerde arama davranışlarını gösterip göstermediği izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
    Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal  amaç ve kazanım ve etkinlik  listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli  konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Tasarım: Sawako Kuronuma