16 Kasım 2013 Cumartesi

6. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı


Gelişim Göstergesi:
  • 6.1. Kaybolan nesneyi/kişiyi arar.
  • 6.2. Aynadaki görüntüsüne tepki verir.
Öğrenme Süreci
  • 6.1. Yetişkin, bebekle saklanma oyunu oynamak için karşılıklı oturur. Önce kendi yüzünü örtüyle kapatır ve örtüyü açtığında “cee” sesi çıkarır. Sonra örtüyü bebeğin yüzüne kapatır ve ceee diyerek açar. “Anne nereye gitmiş?, …. Nereye gitmiş?, Aaaaa buradaymış…” diyerek bebeğe saklanan kişinin kaybolmadığını gösterir. Bu oyun farklı nesnelerin saklanması ile devam ettirilir. Bebeğin saklanan ya da elinden alınan nesneyi gözüyle izlemesi beklenir. Bebek kişi ya da nesnenin kaybolduğunu fark ettiğini arkasından 1-2 saniye bakarak belli eder.
  • 6.2. Yetişkin aynayı bebeğin karşısına ya da yanına gelecek şekilde değişik konumlarda yerleştirerek dikkatini aynadaki görüntüsüne çeker. Bebeğin, aynadaki görüntüsüne gülerek, elini uzatarak ya da hayret ederek tepki verip vermediğini izler.
                                                                       
    Özel Gereksinimli Bebekler İçin Uyarlama
    • 6.1. İşitme engelli bebekle bu uygulama yapılırken yetişkin mimikleri abartmalı ve daha yüksek ses çıkarmalıdır.
    • 6.2. Yetişkin özel gereksinimli bebekle sık ayna karşısına geçerek bebeğin aynada kendi görüntüsünü fark etmesini sağlamalıdır. Ayna karşısında öncelikle kendisi mimikler yaparak, gülerek farklı sesler çıkarmaya çalışmalıdır. Bebeğin hem kendisinin hem de yetişkinin aynadaki görüntüsünü izleyip izlemediğini takip etmelidir
    Açıklama
    • 6.1.Bebek gereken tepkiyi vermiyorsa yetişkin seslenerek bebeğin ilgisini çekmeye çalışır.
    • 6.2. Bu etkinlik gerekli güvenlik önlemleri alınmış, sabit ve büyük bir aynanın önünde, gerçekleştirilmelidir.

    Değerlendirme
    • Reflekslerin kaybolup kaybolmadığının kontrolü yapılır. Altıncı ayda kaybolan nesneyi arama ve sekizinci ayda saklanan nesneyi bulma davranışları izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
    Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal  amaç ve kazanım ve etkinlik  listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli  konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Tasarım: Sawako Kuronuma