17 Eylül 2013 Salı

Üç Boyutlu Geometrik Şekiller

Rubenis marka matematik materyalleri ile kızıma küp, piramit, dörtgen gibi matematik kavramlarını ve bilgisini kazandırmaya çalıştım. Önce erken diye düşünüyordum. Sonra baktım kızım ben günlük hayattaki şekillerde kareyi anlatırken hayır anne o yalnızca kare değil küp diyor,
sen kaşındın kızım deyip, geometrik şekilleri alıp çalışmaya başladım. : ))) Espiri bir yana araştırdım ve baktım montessori materyalleri içinde var, bende onun hazır olduğunu görüp onunla bir oyun şeklinde çalışmaya başladım.Kağıttan üç boyutlu geometik şekil yapmak için buraya tık tık

Oyuncaklardan yararlandım ve montessori ile ilgili yabancı bir siteden yardım aldım. Süslü oyuncak at kızımın hayvanı oldu, canavar ise benim. Kötü canavar küp saldırısı , silindir gücü gibi saldırılarla onların üzerine zıplayarak yada eline alarak ata saldırdı. Prenses at da üstün küre topu, üçgen tabanlı piramit saldırısı yada dörtgen tabanlı piramit gücü ile karşılık verdi.Bu sayede yazıcıdan aldıklarıma sıra geldiğinde işim çok kolaylaştı. Bu güç saldırı oyunu kızım iyice öğrenene kadar oynadık.


İlk sayfadaki şekiller isimler söylenerek hemen yerine yerleşti. Oğlişim de ablasına yardım etti.Tabi bir süre sonra üç boyutlu matematik materyallerini  iyice dağıtarak yardımını arttırdı.: )


Neler koni olur çalışmamızda,  bir de yarım daireyi konin üstüne koyarak dondurma yaptık ki onda bayağı eğlendik hayali dondurmalarımızı yerken.


Küre de kolay oldu aslında. Ama yinede tekrar şart. Mutlu kalın...


4 yorum:

  1. Ne güzel bir hikayesi var oyunun, canavarlar, prensesler falan :)
    Oğlunuz da her oyuna mutlaka müdahale ediyor :) Montessori de yaş farkı gözetilmeksizin eğitim verildiğini biliyorum, bu şekilde küçük çocuk büyüğü taklit ederek öğrenme sürecini hızalndırıyor bildiğim kadarıyla...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. merhabalar şeker Sare nin annesi : )
    Montessori eğitiminde büyükler küçüklere çok şey öğretiyor. Bende o konuda çok şanslıyım. Kızım çok iyi bir abla ve kardeşinin müdehalelerini çok güzel idare ediyor.Kardeşine çok şey öğretiyor. En iyi eğitici sevgi dolu bir ablanın yada abinin eğitimi bencede. Çok şaslıyım ve o konuda çok dua ediyorum. : )

    YanıtlaSil
  3. hımm belki bizde deneyebiliriz boyutlu şekilleri artık

    YanıtlaSil