PSİKOMOTOR GELİŞİM
|
Yapabiliyor
|
Yardımla yapabiliyor
|
Henüz
yapamıyor
|
Denge
tahtasında ileri-geri ve yan yan yürür.
|
|||
Başlama
ve durma komutlarına uyarak tempolu yürür.
|
|||
Yardımla
sekerek yürür.
|
|||
Topuk ve
ayak ucunda geri geri yürür.
|
|||
Parmak
ucunda koşar.
|
|||
Yaklaşık
30cm yükseklikten atlar.
|
|||
Ritmik olarak seker.
|
|||
Tek ayak üzerinde 8-10 sn durur.
|
|||
Düşmeden
10 kez öne doğru çift ayak şıçrar.
|
|||
Koşarken yerden bir şey alır.
|
|||
Kendi
başına ip atlar.
|
|||
Kendi bedeni etrafında döner.
|
|||
Ayak
değiştirerek merdiven iner ve çıkar.
|
|||
Ritmik
hareketleri yapar.
|
|||
Topu
yakalayabilmek için ellerinden çok kollarını kullanır.
|
|||
1 m yukarı atılan topu yakalar.
|
|||
Kendine
doğru zıplatılan topu yakalar.
|
|||
Kağıt üzerine çizilmiş basit şekilleri keser.
|
|||
Atma ve tutma davranışlarını gerektiren
etkinliklere katılır.
|
|||
Hamur gibi yumuşak malzemeleri kullanarak 2-3
parçadan oluşan şekiller yapar ve bunlardan bir kompozisyon oluşturur.
|
|||
Baskı ve yapıştırma
işlerini yapar.
|
|||
Yetişkin gibi kalem
tutar.
|
|||
Model gösterildiğinde kağıdı çapraz şekilde
katlar.
|
|||
İşaret parmağı ile diğer elinin parmaklarını
sayar.
|
|||
SOSYAL-DUYGUSAL
GELİŞİM
|
Yapabiliyor
|
Yardımla Yapabiliyor
|
Henüz Yapamıyor
|
Duygularını belli eder.
|
|||
Başkalarının duygularını anlar.
|
|||
Araç kullanarak yapı inşa oyunu oynar.
|
|||
Kurallı oyunların kurallarına uyar.
|
|||
Bir oyunun kuralını başkasına açıklar.
|
|||
Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
|
|||
Kendine güven duyar.
|
|||
Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.
|
|||
Arkadaş seçiminde kararlılık gösterir.
|
|||
Belli bir olayı, durumu canlandırır.
|
|||
Kendini ifade etmede özgün yollar kullanır.
|
|||
Kendi cinsiyetine uygun davranır.
|
|||
Haklarını korur.
|
|||
DİL GELİŞİMİ
|
Yapabiliyor
|
Yardımla yapabiliyor
|
Henüz yapamıyor
|
Günlük deneyimlerini anlatır.
|
|||
Birbirini izleyen üç emir tümcesinde, istenileni
sırası ile yerine getirir.
|
|||
Tekil ve çoğul ifadeleri birbirine dönüştürerek
kullanır.
|
|||
Cümlelerde özneye uygun fiil kullanır.
|
|||
Yeni ve bilmediği kelimelerin anlamını sorar.
|
|||
Bazı sözcüklerin eş ve karşıt anlamını bilir.
|
|||
‘’Ne zaman,neden,nasıl?’’ gibi soru sözcüklerini
içeren soruları yanıtlar.
|
|||
‘’Bana tersini söyle’’yönergesine doğru yanıt
verir.
|
|||
Yer bildiren sözcükleri doğru ve yerinde
kullanır.
|
|||
Cümlelerinde ‘’çünkü,daha sonra’’gibi bağlaçlar
kullanır.
|
|||
Basit şakalar yapar.
|
|||
Bazı soyut ifadeleri anlar.
|
|||
Evinin ve/veya anne-babasının telefon numarasını
söyler.
|
|||
Birleşik cümleler kullanır.
|
|||
BİLİŞSEL
GELİŞİM
|
Yapabiliyor
|
Yardımla yapabiliyor
|
Henüz yapamıyor
|
Bedeninin tüm parçalarının isimlerini söyler.
|
|||
10-25 parçalı yap-bozu tamamlar.
|
|||
İki üçgeni birleştirerek kare yapar.
|
|||
Aynı dokudaki 6-10 nesneyi eşleştirir.
|
|||
Aynı dokudaki 6-10 nesneyi gruplandırır.
|
|||
Nesneleri bir özelliğine göre gruplandırır.
|
|||
1’den 10’a kadar olan nesne grupları ile
rakamlar arasında ilişki kurar.
|
|||
1’den 10’a kadar olan nesneleri kullanarak
toplama ve çıkartma yapar.
|
|||
Yarım ve bütün olan nesneleri gösterir.
|
|||
1’den 10’a kadar olan rakamları sıralar.
çözmeleri için bireysel olarak sorular sorar ve
onları düsünmeleri için
yüreklendiririm.
|
|||
Eşleştirme, ilişki kurma, gruplandırma ve
sıralamayı nasıl yaptığını açıklar.
|
|||
Basit neden sonuç ilişkilerini açıklar.
|
|||
Kısa bir süre gösterilen bir resimdeki
ayrıntıları hatırlar.
|
|||
Bir olaydan sonra ne olabileceğini tahmin eder.
|
|||
Nesneler arasındaki benzerlik ve farklılıkları
ayırt eder ve söyler.
|
|||
‘’En az, en çok, birkaç’’ gibi miktar bildiren
ifadeleri kullanır.
|
|||
Haftanın günlerini sırasıyla söyler.
|
|||
20’ye kadar ritmik sayar.
|
|||
‘’Dün, bugün, yarın’’ ile ilgili konuşur.
|
|||
Beş harfi isimlendirir.
|
|||
Daha önce dinlediği öyküleri anlatır.
|
|||
Sorulan sorulara kendine özgü cevap verir.
|
|||
Yaşadığı yerin adresini söyler.
|
|||
ÖZBAKIM BECERİLERİ
|
Yapabiliyor
|
Yardımla yapabiliyor
|
Henüz yapamıyor
|
Günlük işlerde sorumluluk alır ve yerine
getirir.
|
|||
Yolda yardımsız yürür.
|
|||
Kendi kendine giyinir soyunur.
|
|||
Giysilerinin düğmelerini çözer ilikler.
|
|||
Ayakkabılarını bağlar.
|
|||
Saçlarını tarar.
|
|||
Yemek araç gereçlerini yetişkin gibi kullanır.
|
|||
Bıçak kullanır.
|
|||
Yemek tabaklarını ya da servis tepsisini taşır.
|
|||
Dişlerini fırçalar.
|
|||
Elini yüzünü yıkar kurular.
|
|||
Tuvalet gereksinimini kendi başına karşılar.
|
|||
Hava şartlarına uygun giysiler seçer.
|
|||
Yemeğini kendi kendine yer.
|
7 Nisan 2013 Pazar
Çocuklarda 60-72. Ay Gelişim Çizelgesi
tüm liste için buraya tık
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder