7 Nisan 2013 Pazar

Çocuklarda 60-72. Ay Gelişim Çizelgesi

tüm liste için buraya tık
PSİKOMOTOR GELİŞİM
Yapabiliyor
Yardımla yapabiliyor
Henüz yapamıyor
Denge tahtasında ileri-geri ve yan yan yürür.
Başlama ve durma komutlarına uyarak tempolu yürür.
Yardımla sekerek yürür.
Topuk ve ayak ucunda geri geri yürür.
Parmak ucunda koşar.
Yaklaşık 30cm yükseklikten atlar.
Ritmik olarak seker.
Tek ayak üzerinde 8-10 sn durur.
Düşmeden 10 kez öne doğru çift ayak şıçrar.
Koşarken yerden bir şey alır.
Kendi başına ip atlar.
Kendi bedeni etrafında döner.
Ayak değiştirerek merdiven iner ve çıkar.
Ritmik hareketleri yapar.
Topu yakalayabilmek için ellerinden çok kollarını kullanır.
1 m yukarı atılan topu yakalar.
Kendine doğru zıplatılan topu yakalar.
Kağıt üzerine çizilmiş basit şekilleri keser.
Atma ve tutma davranışlarını gerektiren etkinliklere katılır.
Hamur gibi yumuşak malzemeleri kullanarak 2-3 parçadan oluşan şekiller yapar ve bunlardan bir kompozisyon oluşturur.
Baskı ve yapıştırma işlerini yapar.
Yetişkin gibi kalem tutar.
Model gösterildiğinde kağıdı çapraz şekilde katlar.
İşaret parmağı ile diğer elinin parmaklarını sayar.
SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM
Yapabiliyor
Yardımla Yapabiliyor
Henüz Yapamıyor
Duygularını belli eder.
Başkalarının duygularını anlar.
Araç kullanarak yapı inşa oyunu oynar.
Kurallı oyunların kurallarına uyar.
Bir oyunun kuralını başkasına açıklar.
Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
Kendine güven duyar.
Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.
Arkadaş seçiminde kararlılık gösterir.
Belli bir olayı, durumu canlandırır.
Kendini ifade etmede özgün yollar kullanır.
Kendi cinsiyetine uygun davranır.
Haklarını korur.
DİL GELİŞİMİ
Yapabiliyor
Yardımla yapabiliyor
Henüz yapamıyor
Günlük deneyimlerini anlatır.
Birbirini izleyen üç emir tümcesinde, istenileni sırası ile yerine getirir.
Tekil ve çoğul ifadeleri birbirine dönüştürerek kullanır.
Cümlelerde özneye uygun fiil kullanır.
Yeni ve bilmediği kelimelerin anlamını sorar.
Bazı sözcüklerin eş ve karşıt anlamını bilir.
‘’Ne zaman,neden,nasıl?’’ gibi soru sözcüklerini içeren soruları yanıtlar.
‘’Bana tersini söyle’’yönergesine doğru yanıt verir.
Yer bildiren sözcükleri doğru ve yerinde kullanır.
Cümlelerinde ‘’çünkü,daha sonra’’gibi bağlaçlar kullanır.
Basit şakalar yapar.
Bazı soyut ifadeleri anlar.
Evinin ve/veya anne-babasının telefon numarasını söyler.
Birleşik cümleler kullanır.
BİLİŞSEL GELİŞİM
Yapabiliyor
Yardımla yapabiliyor
Henüz yapamıyor
Bedeninin tüm parçalarının isimlerini söyler.
10-25 parçalı yap-bozu tamamlar.
İki üçgeni birleştirerek kare yapar.
Aynı dokudaki 6-10 nesneyi eşleştirir.
Aynı dokudaki 6-10 nesneyi gruplandırır.
Nesneleri bir özelliğine göre gruplandırır.
1’den 10’a kadar olan nesne grupları ile rakamlar arasında ilişki kurar.
1’den 10’a kadar olan nesneleri kullanarak toplama ve çıkartma yapar.
Yarım ve bütün olan nesneleri gösterir.
1’den 10’a kadar olan rakamları sıralar.
çözmeleri için bireysel olarak sorular sorar ve onları düsünmeleri için   yüreklendiririm.
Eşleştirme, ilişki kurma, gruplandırma ve sıralamayı nasıl yaptığını açıklar.
Basit neden sonuç ilişkilerini açıklar.
Kısa bir süre gösterilen bir resimdeki ayrıntıları hatırlar.
Bir olaydan sonra ne olabileceğini tahmin eder.
Nesneler arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder ve söyler.
‘’En az, en çok, birkaç’’ gibi miktar bildiren ifadeleri kullanır.
Haftanın günlerini sırasıyla söyler.
20’ye kadar ritmik sayar.
‘’Dün, bugün, yarın’’ ile ilgili konuşur.
Beş harfi isimlendirir.
Daha önce dinlediği öyküleri anlatır.
Sorulan sorulara kendine özgü cevap verir.
Yaşadığı yerin adresini söyler.
ÖZBAKIM BECERİLERİ
Yapabiliyor
Yardımla yapabiliyor
Henüz yapamıyor
Günlük işlerde sorumluluk alır ve yerine getirir.
Yolda yardımsız yürür.
Kendi kendine giyinir soyunur.
Giysilerinin düğmelerini çözer ilikler.
Ayakkabılarını bağlar.
Saçlarını tarar.
Yemek araç gereçlerini yetişkin gibi kullanır.
Bıçak kullanır.
Yemek tabaklarını ya da servis tepsisini taşır.
Dişlerini fırçalar.
Elini yüzünü yıkar kurular.
Tuvalet gereksinimini kendi başına karşılar.
Hava şartlarına uygun giysiler seçer.
Yemeğini kendi kendine yer.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım: Sawako Kuronuma