9 Nisan 2013 Salı

Oğlumun Sünnet Sonrası


Oğlum sünnet oldu. Birinci günü atlattık çok şükür. Bandajı biraz ılık suyla çıkaralım derken kendisi yaptığı idrarla birlikte attı. Böylelikle hem bizi hen kendini büyük bir sıkıntıdan kurtardı.
2. gün bebeğimizin huzuru için, biraz sedatif olan A.. isimli ilacı doktorumuzun uygun gördüğü dozda verdik. Ağrı kesici şurupları da büyük bir titizlikle verdik. Uyanmadan 2 saat kadar önce ucu atılmış enjektörle bebeğimize uykuda iken ağrı kesici şurubu içirdik ki uyanınca rahat etsin.

Bandajı da çıktıktan sonra 2. gün ucu kesilmiş köpük bardak ile bezini taktık. Köpük bardak steril olsun diye önceden sıcak su doldurup beklettik. Sonra uç kısmını(dip) 2 parmak kadar kesip attık. O şekilde taktık.
 
Kesilmiş olan uca T.. göz pomadı sürdük. Her idrardan sonra sık sık bezini değiştirdik. Kakasını ilk gün hiç yapmamıştı, Ama sonraki gün yaptı. İnsan korkuyor bir aksilik mi var diye. Ama ilk gün kakasını yapmazsa telaş edecek bir şey yokmuş.

 

İnsan kesilen yeri kıpkırmızı görünce korkuyor. Eşimin doktor olması işe yaradı, 'korkma normal' diyerek beni sakinleştirdi. Yoksa oğlanı kapıp hastanenin yoluna düşmüştüm, sünnet yerini o kadar kırmızı görünce. Sünnetten sonra önemli olan temiz bakmak, ilaçlarını düzenli vermek ve pipisinin sağa sola çarpıp. kanamamasına dikkat etmek.
3. gün bitiyor ve bebeğim bayağı rahatladı. Maşallah gülüp evin içinde gezmeye başladı. İyileşmeye başladı galiba.
O da biraz korkuyor ve ne olduğunu anlamaya çalışıyor gibi. Canı yanıyor tabii. Bez bağlatırken canı yanacak diye huzursuzlanıyor. 
Mutlu kalın...

5 yorum:

  1. yazını büyük bir dikkatle okudum canım,ben de oğlumu 14.aylıkken yaptıracaktım ama ertelemek zorunda kaldık.uzun doktor ve hastane araştırmalarımız sonucu 2 hafta içinde olacak.19 aylık olduğu için biraz endişeliyim,artık daha bilincinde çünkü herşeyin.inşallah biz de sizinki kadar kolay atlatırız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önemli olan 2 yaş altı yada 6 yaş üstü olması. Psikoloklar bu dönemi öneriyor. Sizinki 2 yaş altı yani en iadeal önemlerden biri. İnşşallah hayırlısı ile atlatır. Benim gibi çocuk ameliyata girdiğinde gizli gizli ağlama sakın : ) Annesin tabi korkuyor inan. Birde emziriyorsan eğer gecesinde bol su iç ki sabahleyin o uyanınca bol sütün olsun. Gece belli bie süre aç klacak anestezi alacağı için. ameliyatta ilk sırayı alabilirseniz iyi olur. Yoksa çocuk açlıktan bir hal olabilir. Anestziden uyanınca 1-1.5 saat içinde anne sütü almasına baktılar bizim. alıp kusmayınca rahatladık. Çocuk uzun süre aç kalmış olduğu için bir süt istiyor, bir süt istiyor inanamazsın canım. aklıma gelenler bunlar İnşşallah çabuk iyileşir. Geçmiş olsun.

      Sil
    2. ben daha doğar doğmaz yaptıracaktım ama olmadı,ben de 2yaşına kadar olsun istiyorum zaten ama bakalım.bu hafta yapılacaktı ama oğluş hasta antibiyotik kullanıyor,haftaya erteledik.Emmeyi maalesef 17aylıkken bırakmak zorunda kaldık:(tavsiyelerini mutlaka dikkate alıcam canım sağol.

      Sil
  2. 19 ay lik dr. Verdiği ilaçları kullaniyoruz akşama haraketli idi yerinde durmuyor ağlıyor gülüyor geziyor yani bi şekilde geçiştiriyor yani

    YanıtlaSil
  3. Bebekken yaptırılması daha guzel daha çabukduzeliyorlar

    YanıtlaSil