28 Mayıs 2013 Salı

Diken Neden Var?

Çatal baskısı
Kızımın eline evdeki kaktüsün dikenleri battı. Canı yandı. Çıkardık ama kızım can alıcı bir soru sordu. 'Diken neden var? ' Dilim döndüğünce kaktüsün neden dikenli olduğunu anlattım. İklim ve korunma gibi etmenleri. İkinci soru geldi. ' Başka kimlerin dikenleri var?' Bu soru bana bu etkinliği yapmaya itti. Yazıcı da çalışmayınca iş başa düştü tabi. Önce bir tübitak arşive baktım sonra oturdum, becerebildiğim kadar kimlerin dikenleri olduğu ile ilgili resimler çizdim A4 kağıdına.



kirpi
Sonra ona sordum. kimlerin dikeni olur sence diye. O ilk öne kirpi ile başladı. Kaktüsün dikenleri olur diye devam ettik... Tüm resimlerin önce bilgisayardan fotoğraflarını halini gösterdim. Böylelikle renkli gerçek hallerini de görmüş oldu.
Çatal ve boya ile hadi ona diken yapalım deyip çatal baskısı ile diken yapmaya başladık. Bu etkinlik akrilik boya yada sulu boya ile yapılabilir.


Çatal baskısının hep yapması kolay, hem eğlenceli. Önce kaktüsü boyamaya başladık.  Kaktüsün üstünde yaşayan böceğe de ev yaptık. Hem sıcaktan daha az zarara gördüğünü, hem kendini koruduğunu hem de başka canlılara ev sahipliği yaptığını ve üzerindeki böcekleri  koruyan bir ev sahibi olduğunu anlattım. Kolaya renk veren böceğinde kaktüsün üstünde yaşadığını anlatınca, kola böceğine ev yaptık resimde.
Etkinlik sayesinde kızımın aklında daha fazla yer etti bence. Çünkü merak etti, sordu, dinledi, uyguladı, hakkında konuştuk, resmetti. Öğleden sonra dedesi gelince ona  kimlerin dikeni olduğunu ve dikenlerin ne işe yaradığını büyük bir heyecanla anlattı.

Sonra palmiye ağacının köklerindeki dikenleri yaptık. Toprağı bu sayede daha iyi tutuğunu anlattım. Kökler hemen boyanıverdi çatal baskısı ile yan yan.
 

Böğürtlenlerin dikeni olur Böğürtlenlerim aşılı dev böğürtlen oldu. Meyveleri kocaman. Bitki kendini koruyor ve tutunuyor. Çatal baskısı bu kez dallarda.



Güllerin dikeni olur. Balkonumda gül var. Oradan çok aşina bu dikenlere : ) Kızımın 'Gülen neden dikeni var?' sorusuna gülümsedim. İçimden  benimde o anda aynı soru geçiyordu : )


Bir kısım meyvelerinde dikeni olur demek için çizdiğim resme, kızımın isteği üzerine, babasının resmini de ilave ettik. Sakallara da diken muamelesi yaptık.


Etkinliğin sonunda bir baktık babamızda saç sakal birbirine karışmış... : ))


Mutlu kalın... 


4 yorum:

  1. Çizimler ne kadar güzel yetenek var anlaşılan :) ben bakarak bile çizemem ama kopyasını iyi çıkarırım :)) çatalla baskıya bayıldım hem pratik hem eğlenceli :) teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
  2. çok sesekkürler sevgili etka'nın annesi. : )) Sizin sanat konusunda yeteneklerinizi hayranlıkla bloğunuzdan izliyorum. Bence çizimleriniz de çok iyidir ama siz mütevazilik gösteriyorsunuzdur. : ))

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir anlatım. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. İyiymiş yaa
    Thank You

    YanıtlaSil