PSİKOMOTOR GELİŞİM
|
Yapabiliyor
|
Yardımla yapabiliyor
|
Henüz
yapamıyor
|
Çizgi
üzerinde yürür.
|
|||
Çift
ayakla belli bir uzaklığı gider.
|
|||
Çift
ayakla sıçrar.
|
|||
Geri geri
çift ayak sıçrar.
|
|||
Tek ayak
üzerinde sıçrar.
|
|||
Yaklaşık
30cm yükseklikten atlar.
|
|||
Tek ayak
üzerinde 8-10 sn durur.
|
|||
Ayak değiştirerek merdiven iner ve
çıkar.
|
|||
Topu kendisi sıçratıp
yakalar.
|
|||
20 cm. yükseklikten
atlar.
|
|||
Topuk veya ayak ucuyla
yürür.
|
|||
Dokuz blokla kule
yapar.
|
|||
Modele bakarak yuvarlak
ve kare şeklini çizer.
|
|||
Çeşitli şekiller çizer
ve boyar.
|
|||
Boncuk, makarna vb.
nesneleri ipe dizer.
|
|||
SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM
|
Yapabiliyor
|
Yardımla yapabiliyor
|
Henüz yapamıyor
|
Adını, soyadını ve
yaşını bilir.
|
|||
Oyuncaklarını paylaşır.
|
|||
Yetişkinlerin konuşmalarına katılır.
|
|||
Grup oyunlarında lideri
izler veya liderliği üstlenir.
|
|||
İzin ister.
|
|||
Bir sorunu olduğu zaman
yardım ister.
|
|||
Kurallı oyunların kurallarına uyar.
|
|||
Kendi cinsiyetine uygun davranır.
|
|||
Haklarını
korur.
|
|||
DİL GELİŞİMİ
|
Yapabiliyor
|
Yardımla yapabiliyor
|
Henüz yapamıyor
|
Kendisine verilen üç yönergeyi dinler ve yerine
getirir
|
|||
Birleşik cümleler kullanır.
|
|||
Günlük deneyimlerini anlatır.
|
|||
Bazı sözcüklerin eş ve karşıt anlamını bilir.
|
|||
Cümlelerinde ‘’çünkü,daha sonra’’gibi
bağlaçlarkullanır.
|
|||
BİLİŞSEL GELİŞİM
|
Yapabiliyor
|
Yardımla yapabiliyor
|
Henüz yapamıyor
|
İnsan resmini 6 öğeyi içerecek şekilde çizer.
|
|||
4-8 parçalı bul yapı tamamlar.
|
|||
1’den 10’a kadar olan nesne grupları ile
rakamlar arasında ilişki kurar.
|
|||
Nesneleri bir özelliğine göre gruplandırır.
|
|||
20’ye kadar ritmik sayar.
|
|||
İki yarım daireyi birleştirir tam bir daire
yapar.
|
|||
Yarım ve bütün olan nesneleri gösterir.
|
|||
Basit neden-sonuç ilişkilerini açıklar.
|
|||
Bir olayı oluş sırasına göre sıralar.
|
|||
Baştaki, sondaki, ortadaki gibi mekânsal
konumları bilir.
|
|||
Neden sorusuna cevap verir.
|
|||
Kısa bir süre önce gördüğü resmi hatırlar.
çözmeleri için bireysel olarak sorular sorar ve
onları düsünmeleri için
yüreklendiririm.
|
|||
Eksik resimleri modele bakarak tamamlar.
|
|||
Gösterilen resimle ilgili bir öykü anlatır.
|
|||
Daha önce dinlediği öyküleri anlatır.
|
|||
Bir nesnenin diğerine göre durumunu söyler(daha
kısa, daha kalın gibi).
|
|||
ÖZBAKIM BECERİLERİ
|
Yapabiliyor
|
Yardımla yapabiliyor
|
Henüz yapamıyor
|
Günlük işlerde sorumluluk alır ve yerine
getirir.
|
|||
Yolda yardımsız yürür.
|
|||
Kendi kendine giyinir soyunur.
|
|||
Giysilerinin düğmelerini çözer ilikler.
|
|||
Ayakkabılarını bağlar.
|
|||
Saçlarını tarar.
|
|||
Yemek araç gereçlerini yetişkin gibi kullanır.
|
|||
Bıçak kullanır.
|
|||
Yemek tabaklarını ya da servis tepsisini taşır.
|
|||
Dişlerini fırçalar.
|
|||
Elini yüzünü yıkar kurular.
|
|||
Tuvalet gereksinimini kendi başına karşılar.
|
|||
Hava şartlarına uygun giysiler seçer.
|
|||
Yemeğini kendi kendine yer.
|
7 Nisan 2013 Pazar
Çocuklarda 48-60. Ay Gelişim Çizelgesi
Tüm Gelişim çizelgeleri için buraya tık tık
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder