Waldorf eğitim sistemine kuramsal olarak yaklaşımına bir bakalım. Daha sönra ev içi uygulamalar nasıl olur onu da kısım kısım yayınlayacağım
Waldorf eğitim yaklaşımı 1919 yılında Rudolf Steiner tarafından geliştirilmiştir. Waldorf yaklaşımı eğitimi bir sanata dönüştürmeyi amaçlar.Çocukların sosyal, duygusal, ruhsal, ahlaki, fiziksel ve zihinsel açılardan dengeli bir biçimde ve çok yönlü olarak gelişebilmesini amaçlar.
Rudolf Steiner tarafından geliştirilen bu yaklaşım, çocuk ruhunun düşünme, hissetme ve istekli olma yapısının gelişmesini sağlayarak, yaşam hakkında bilgi sahibi olma ve sağlıklı ve yapıcı bir yolla yaşamda aktif rol almasına yardımcı olabilmek amacını gütmektedir.
Waldorf Eğitim Motodunda temel ilke öğrencilerin kendi görgülerini ve dünyadaki yerlerini anlamaya yönelik bir anlayış biçimi geliştirmelerini sağlamaktır. Entelektüel bir içeriği çocuğa zorla öğretmek yerine, çocuğun uyandırılmış ve geliştirilmiş yeteneklere ulaşmasını amaçlamaktadır.
Waldrof Okulları hareketi Almanya’nın Sttutgart kentindeki Waldorf Sigara Fabrikası sahibi Emil Molt’un öncülüğünde başlatılmıştır.
Molt, stajyer öğretmenlere uygulanan deneme sürecinden sonra okulun tüm çocuklara açık olması, okulda karma bir program uygulanması öğretmenlerin, çocukların 12 yıllık eğitim hayatı boyunca çocuklarla doğrudan ilgilenmesi ve ekonomik kaygılar ve devlet müdahalesinin az olması, koşullarını kabul ederek, ilk bağımsız Waldorf Okulunu 7 Eylül 1919 ‘da açmıştır. (Onur, 2004).
Waldorf eğitiminde temel ilke öğrencilerin kendi görgülerini ve dünyadaki yerlerini anlamaya yönelik bir anlayış biçimi geliştirmelerini sağlamaktır. Bu eğitim sistemine göre insanlar öncelikle belirli bir milletin üyesi değil, dünya vatandaşıdır. Bu nedenle çocukların tüm yönleriyle eğitilmesini amaçlayan Waldorf Eğitiminde bütün çocuklar için şu felsefe benimsenmektedir: “Kalp,akıl ve yetenek”. (Driscoll, 1999).
Waldorf Eğitim Metodu entelektüel bir içeriği çocuğa zorla öğretmek yerine, çocuğun uyandırılmış ve geliştirilmiş yeteneklere ulaşmasını amaçlamaktadır. Böylece öğrenmenin kendini ve dünyayı keşfetmenin zevkli bir yolculuğu haline geldiğini ifade etmektedir. Waldorf Okullarına göre çocuklar öğrenme ile kendi tecrübeleri arasında bağlantı kurduklarında daha ilgili ve canlı olmakta ve bu tecrübelerle öğrenmeye başlamaktadır (McDermott, 1992).
Temel Prensipleri
- Denge, koordinasyon, ritim duygusu, uzaysal oryantasyonu geliştiren fiziksel etkinliklere programda yer verme,
- Yaşa uygun olan fiziksel, sanatsal ve akademik görevleri etkinlikler doğrultusunda tamamlama,
- Hikaye,drama ve resim etkinlikleriyle duyguları derinleştirme,
- Basit somut sıralamadan soyut düşünmeye doğru düşünceyi geliştirme,
- İnsanlığın tarihsel ve kültürel gelişimi ve dünyanın doğal harikaları hakkında bilgi sahibi olma,
- Çocukların doğal yeteneklerini ortaya çıkarma,
- Karşılıklı saygı, nezaket, işbirliği ile diğerlerine yardım ve dile özgü kullanımları içine alan temel insan değerlerini ifade etme,
Okulöncesi eğitimde çocuğa akademik bilgi vermemeye özen gösterilmektedir. Yedi yaşına kadar çocuğa görevinin oyun oynamak olduğu öğretilmekte, çocuk sağlıklı bir şekilde oyun oynarsa bedensel gelişiminin hızlı olacağı görüşü savunulmaktadır. Bedensel, zihinsel ve hayalgücü olarak gelişimin önemli olduğu bir dönemde çocuğa akademik bilgiler vermenin, onun enerjisini yanlış yöne sevketmek olacağı düşünülmektedir (Reunzel, 2001; Houston, 1990). Anaokulunda, sabah serbest yaratıcı oyun ile başlamakta ve bu oyun boyunca çocuk kendi aktivitesini yapmaktadır.
Okulöncesi sınıfı, çeşitli bireysel ve grup aktiviteleriyle yapılandırılmıştır. Her gün hava yağmurlu bile olsa bahçe oyunlarına programda yer verilmekle birlikte, haftada en az birkaç kez doğa yürüyüşüne gidilmekte.
Okulöncesi sınıfı, çeşitli bireysel ve grup aktiviteleriyle yapılandırılmıştır. Her gün hava yağmurlu bile olsa bahçe oyunlarına programda yer verilmekle birlikte, haftada en az birkaç kez doğa yürüyüşüne gidilmekte.
Kaynaklar:
1-Waldorf Yaklaşımına Genel Bakış :Pınar Baylan. Saniye Bencik. Selçuk Üniv. Eğitim Fak. Dergisi
2-Okul Öncesi Yaygınlaştırma Derneği Waldorf Reggio Emila Orff Semineri Notları
Canım ne faydalı bir paylaşım olmuş. Diğer paylaşımlarını da bekliyoruz.
YanıtlaSiltabi canım
SilNihal Hanımcığım bu kadar ilgili, bilgili bir anneliğe şapka çıkarıyoruz ;)) Sevgiler...
YanıtlaSilestagfurullah :))
SilBilgilendirdin yine teşekkürler.
YanıtlaSilestagfurullah canım :))
Sil