11 Mayıs 2014 Pazar

31-36. Ay Sosyal - Duygusal Gelişim Alanı Etkinlik Planı



Gelişim Göstergesi:
  • 31-36.1. Yaşıtlarıyla birlikte oyun oynar.
  • 31-36.2. Grup içi konuşmalara katılır.
  • 31-36. 3. İsteklerinin ertelenmesini kabullenir.
  • 31-36. 4. Grupla şarkı söyler.
  • 31-36. 5. Grupla dans eder.
  • 31-36. 6. Ritim çalgıları çalar.
Öğrenme Süreci
  • 31-36. 1. Yetişkin çocukların birlikte oyun oynamaları için uygun ortam ve materyalleri hazırlar. Çocukların dikkatini oyun materyallerine çeker. Çocuklar birlikte oyun oynarken gruba katılmayanları birlikte oyun oynamaları için yönlendirir. Çocukların oyun sırasında materyallerini grupça paylaşarak oynamalarını ve işbirliği yapmalarını teşvik eder. Grup içindeki çatışma durumlarında çocuklarla konuşur ve çocukların sorunu çözmeleri için fırsatlar sunar.
  • 31-36. 2. Yetişkin, resimli çocuk kitabını okurken çocuklara fikirlerini sorar ve çocukların fikirlerini ve duygularını serbestçe ifade etmelerine fırsat verir. Konuşmaya katılmayan çocukları “….. sen bu konuda ne düşünüyorsun, ne söylemek istersin” diyerek onların duygu ve düşüncelerini ifade etmelerini bekler.
  • 31-36. 3. Yetişkin, gün içinde çocuğa her isteğinin yerine getirilemeyeceğini gerekçeli olarak açıklar. Grup içinde başkalarının da istekleri olabileceğini fark etmesini sağlar. Bunun için birlikte grup kuralları oluşturulur ve bu kurallara uymaları desteklenir.
  • 31-36. 4, 31-36. 5 ve 31-36.6. Yetişkin, gün içinde şarkı, dans ve ritim içeren etkinlikler için ortamlar oluşturur. Çocukların katılımını da sağlayarak şarkı söyler. Müzik eşliğinde dans etmelerini ister. Çocukların şarkı söyleme ve dans etmeye katılımlarını destekler. Yetişkin, farklı ritimlerde dans etmeleri için çocukları yönlendirir.
                                                                       
    Özel Gereksinimli Bebekler İçin Uyarlama
    • 31-36. 1. Özel gereksinimli çocuk da normal gelişim gösteren çocuklar gibi diğer çocuklarla bir arada olmaktan hoşlanır. Yetişkin özel gereksinimli çocuğu her fırsatta normal gelişim gösteren çocukların oyun oynadığı alanlara götürmelidir. Onları izlemesine fırsat vermelidir. Çocuğun yeterliliği doğrultusunda da diğer çocukların oynadığı basit grup oyunlarına (kutu kutu pense vb.) katılmasını sağlamalıdır.
    Açıklama
    • 31-36. 1. Çocuğun sadece yetişkinlerle değil kurumdaki diğer yetişkinlerle ve çocuklarla sık sık bir arada olması sağlanmalıdır. Birçok günlük rutinin diğer çocuklarla da birlikte yaşanmasına fırsat verilmelidir. Bu yaşta diğer çocuklarla birlikte sembolik oyunlar oynama davranışı görülmeye başlar.
    • 31-36. 2. Çocuk, yetişkin konuşurken konuşmalara sıklıkla dâhil olabilir. Yetişkin, çocuğun konuşmalarını engellememeli, iyi bir dinleyici olmalı, konuyu geçiştirmemeli ve açık uçlu sorularla çocuğun konuşmasını desteklemelidir. Yetişkin çocuğun konuştuklarına ve kendi cevaplarına uygun memnunluk ve diğer duyguları ifade eden tutumlar sergilemelidir. Yetişkin, diğer birey ve çocuklarla konuşurken; konuşmayı başlatma, sürdürme ve sonlandırma süreçlerinde ona model olmalıdır.
    • 31-36. 3. Çocuğun hiçbir ihtiyacı kasıtlı olarak ertelenmemelidir. Ertelenmesi gereken durumlar onun anlayabileceği kısa ve somut cümlelerle açıklanmalıdır. Erteleme gerekçesi olarak olumsuz nedenler gösterilmemeye çalışılmalıdır. Örneğin “Şimdi hava çok soğuk, parkta oynarsan çok hasta olursun” gibi korkutucu ifadeler yerine “Hava biraz ısınınca parkta oynayabilirsin ya da böyle soğuk bir havada evde seninle şu oyunları oynayabiliriz” gibi olumlu ve çocuğun dikkatini çekecek, hoşlanabileceği alternatifler sunmak daha yararlı olacaktır.
    • 31-36. 4, 31-36. 5 ve 31-36.6. Çocuklarla birlikte iken kolay söylenebilecek çocuk şarkıları seçilmelidir. Dans etme sırasında çocuklar yalnız bırakılmamalıdır. Düşme, çarpma olasılıkları en aza indirilmelidir. Çocuklar kıyaslanmamalı, şarkı söylemeye ve dansa zorlanmamalıdır. Ritim oluşturmak için müzik aleti dışındaki araçlar da kullanılabilir.
    Değerlendirme
    • Cinsiyetinin farkına varma, grupla oyun oynama, dans etme, oyun arkadaşını seçme, isteklerinin ertelenmesine olumlu tepki verme gibi davranışları izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
    Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal  amaç ve kazanım ve etkinlik  listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli  konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder