15 Ağustos 2014 Cuma

5 Yıldızlı Otellerdeki İsraflar


5 yıldızlı otellerde yapılan yemek israfına o kadar üzuluyorum ki. Yukarda ki masayı özellikle çektim.Ya yiyebileceğin kadar al yemeği. Sanki kendi evinde böyle mi yapıyorsun. Bu nimetlere bakıp Afrikada açlıktan ölenler aklıma geliyor. Ayıp bence. Yukarıdaki masa 2 kişinin masasından kalanlar. Kim evinde 2 kişi 10 tane düz tabak kirletiyor ve kişi başı 5 tabak yemek yiyor.Çorbalar hariç.
Onu al bırak, bunu al bırak. Kusura bakmayın kirli bir masa ayını yapıyorum ama inanamadım önümdeki masaya . Dayanamadım çektim. Doldur getir bırak, tekrar doldur getir burak. Hepsinin ucundan ye bırak. Kardeşim günah pek çok aç var diyeceğim, kavga çıkacak. Ama oturduğum yerde sinir küpü oldum. İnşallah çocuklarım böyle insanlara dönüşmez. Bence birileri otellerdeki bu duruma bir el atmalı ama nasıl. Ben de bilmiyorum. Yoksa çocuklarımızın geleceği de tehlikeye girecek bu kadar israfla.Mutlu kalın...


34 yorum:

  1. bizde bir 5 yıldızlı otele gidip israf etseydik birşeyler ya. bu arada bende açık meni görsem 10 tabak yemeği yerim ama geride hiç bir şey bırakmam sanırım. :D bir kere çok yemekten spazm geçirip hastaneye kaldırılmıştım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok şekersin ya :)))) ciddimisin

      Sil
    2. evet ya hiç hoş bir şey değil aslında hep yurttan eve döndüğüm zamanlar oldu, gözüm dönüyor o zamanlar. :)

      Sil
    3. ben de öğrenciyken gözüm dönerdi. Yurtta her şeyi insan o kadar özlüyor ki ne yapacağını şaşırıyor.

      Sil
  2. Ne yazık ki öyle ya:)Bazen ben bile çok acım zannedip çokca alıyorum...Sonra sofrada bıraktığımda pişman oluyorum..Gerçekten büyük ısraf... Ama çogu oteller çöpe atmıyor...

    YanıtlaSil
  3. yok artık 2 kişi 10 tabak almış resmen :)) nedir bu aç gözlülük tamam bende açık büfe olunca normalden fazla yiyorum ama bunlar ısırıp bırakmışlar :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evether şeyden ısırıp bırakmışlar hazelciğim inanamadım

      Sil
  4. her şey dahil sistemi hiç sevmiyorum.
    Yemeklerin kalitesi de düşüyor her şey dahil olunca bence...
    az ama öz olsun insana yetiyor.
    Bir de doyurulması gereken göz ortaya çıkınca insanlar her şey dahil tercih ediyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tam pansiyonda suyunu çıkarıyorlar. o saate kadar arada birşey yemiyorlar ya. İyice acıkıp saldırıyorlar

      Sil
  5. Bizde nadir dökülür yemek eşim saolsun. Halamla sohbet ediyoruz Belçika da yasiyor bizde çöpleri ayirmaktan bıktık diyor geri dönüşüm icin ama aslinda olmasi gereken o. Bu bile otellerde bu olaya dur dedirtecek çözüm arayisina gidilmesini saglayabilir. Tam bi rezillik barinaklar ile anlasmalidir demek istiyorum ama yemrklerinin oraya tasinmasi ile ugrasacak kumse yoktur eminim...ahhh benim ülkem..Su aralarda böyle bir masadan kalkabilmekte bir meziyet.helal olsun dünyadan bi hbr insanlara bu kadar duyarsiz olup utanmadan kalkip eğlencelerine gitmişler. .yazıklar olsun.

    YanıtlaSil
  6. ben de sinir olmuştum otelde.Az al ya canın isterse bi daha al.ben tabağı sünnetlemeye uğraşıyodum ya :)

    YanıtlaSil
  7. Açık büfe otelleri sevmiyorum Nihalciğim, o tabaklar yemeklerin zevkle pişirilmediğinden dolayı tatlarının güzel olmamasından ve insanoğlunun gözünün doymamasından bitmiyor. Son gittiğimiz otelde alacarte sistem vardı ve çok lezeetli yemekler yedik. Hem de hiç israf etmeden, bende çok üzülüyorum çünkü.

    Daha farklı gittiğimiz bir otel de büfede kalan yemekleri belli bir saatten sonra, çocuk esirgeme kurumuna gönderiyordu. Bu da en azından bir sosyal sorumluluk projesi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ala carte sistemi en iyisi. Çocuk esirgeme kurumu olunca insanlar daha disiplinli olujrlar

      Sil
  8. Açgözlülükten başka bir şey değil..İnsanın önce gözü doymalı, sonra karnı da doyar ;)

    YanıtlaSil
  9. Ben de çok üzülüyorum.. Hayır, az al, doymadıysan git biraz daha al, nedir bu? İşte gözü dönmüş insanoğlu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de cok uzuluyorum. herks bazen fazla alabilir ama bazıları suyunu çıkarıyor

      Sil
  10. İnsanlar ac gozluluk yapnayip yiyexegi kadar alsa emin ol boyle olmaz hakikatten israf :(

    YanıtlaSil
  11. Maalesef,benim gördüklerim dâha feciydi,inanirmïsin.Önceleri Rus turistler böyleydi.ama Yerli turistte yapiyor.Sanki önlerinden kaciran var. Yemekler,salatar,Meyveler,tatlilar cesit cesit ve tepeleme.Icinden bir iki aliniyor.gerisi cöpe.Alacaksin tamam,tâdimlik al.Yazik,günah....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım bir de tabak öyle doluyor ki birbirine giriyor bulamaç gibi. sonra hiçbiri yenmiyor çok haklısın

      Sil
  12. noluyomuş artan yemekler lüks otellerdeki acaba :)

    YanıtlaSil
  13. Ben de çok kızıyorum bu tip insanlara.Sanki açık büfeyi oradan kaçıran var.Yiyeceğin kadar doldur, doymazsan kal yeniden al.İsraffff :(

    YanıtlaSil
  14. Burda da israf bir kultur halini almis maalesef. Gorduklerimi anlatsam oooo .... Allah israf edenlerden etmesin bizi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım Amin. O arada bebişin hayırlı olsun :)

      Sil
  15. Benimde fazla alıp utanmışlığım vardır ama gerçekten ölçüyü kaçıran çok insanımız var :( keşke doğru yerlere ulaşsa onca yemek :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen herkez ipin ucunu kaçırıyor. Özellikjle çok açsan ama ipin ucunu değil yumağın tümünü kaçıranlar rahatsız edici ben ce

      Sil
  16. Bu artan yemekleri barınaklara yollasalar ne iyi olurdu. Birçok işletme ile bu konuda görüştüm belediye araç çıkarsın her gece veririz diyorlar, belediyeden tık yok!
    Ben yiyemediğim yemekleri mutlaka paket yaptırır eve götürürüm, yolda kedi köpek görürsem veririm. Çöpe gideceğine bir canın karnı doysun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mersin ve adanas belediyesi alıyormuş sordum ,ne sevindim

      Sil