Gelişim Göstergesi:
- 2.1. Görme alanı içindeki hareketleri izler.
- 2.2. Yetişkini tanıdığını belli eder.
- 2.3. Göz kontağı kurar
- 2.1. Yetişkin, bebekle bir süre konuştuktan sonra bebeğin görme alanı içinde yavaş yavaş hareket eder. Bebeğin ara ara dikkatini çekerek kendisini izlemesini sağlar.
- 2.2. Anne ya da bakım veren kişi bebekle fiziksel temas kurar, onunla konuşur ve gülümser.
- 2.3. Yetişkin, bebekle konuşurken, yemek yedirirken, bakımını yaparken, oynarken bebeğin gözlerinin içine bakar. Bebekle göz göze gelmeye dikkat eder. Bebeğin de kendisine bakması için dikkatini çeker.
- 2.1. Özel gereksinimli olan veya az gören bebeklerin görüş alanları içinde hareket ettirilen nesneleri takip etmeleri beklenir. Yetişkin özel gereksinimli bebeğin görüş alanı içinde canlı renkte ponpon gibi nesneleri hareket ettirerek ve ses çıkararak bebeğin gözüyle takip edip etmediğini dikkatle izlemelidir. Bu uygulama normal gelişim gösteren bebeklere göre daha sık tekrar edilmelidir.
- 2.2. Özel gereksinimli bebeklerin yetişkine karşı gülümseme, ses çıkarma gibi tepkiler verip vermediği özellikle izlenmelidir.
- 2.3. Özel gereksinimli bebekle her fırsatta göz kontağı kurmaya çalışmak çok önemlidir. Her türlü yönergeyi verirken ya da iletişim kurarken bebekle göz kontağı kurulmaya dikkat edilmelidir.
- 2.1. Yetişkin bu uygulamayı kendi hareket ederek yapabileceği gibi herhangi bir oyuncağı “yatay, dikey, dairesel hareketlerle” sallayarak da tekrarlayabilir.
- 2.2. Anne ya da bakım veren kişinin bebekle yakın temas kurması, ona konuşarak gülümsemesi bebeğin o kişiyi tanımasına yardımcı olur. Bebek yetişkini tanıdığını ona bakarak belli eder
- 2.3. Bebekle her fırsatta göz kontağı kurularak etkileşim sağlanmalıdır..
Değerlendirme
- Bebeğin refleks kontrolü yapılır. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal amaç ve kazanım ve etkinlik listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder