29 Nisan 2013 Pazartesi
28 Nisan 2013 Pazar
Araba Denemeleri
27 Nisan 2013 Cumartesi
Köfte
Kızım bize de kendisine de köfte yoğurdu. Minicik elleri ile öyle bir ciddiyetle yaptı ki kıyamam.Galeta ununu ilave ederken bu kadar yeter şeklinde müdahale etti : )
26 Nisan 2013 Cuma
Montessori Tat Şişeleri Uyarlaması
23 Nisan 2013 Salı
Zeka ölçüm Testi 3-10 yaş (GOOD ENOUGH – HARRiS Bir insan Çiz Testi)
Ölçtüğü nitelik: Zeka-zihinsel gelişim-aile tanıma
Kimlere uygulanabildiği: 3-10 yaş grubu çocuklarına uygulanmaktadır.
Kullanılacak Materyali:
21 Nisan 2013 Pazar
Oglumun oyuncakları 1
1-2 yaş döneminde insan ne alacağını şaşırıyor. Ben oğlumun oyuncaklarından bazılarının özelliklerini blogumda paylaşmak istedim.Aslında ilk çocukta ben çok paniklemiştim, ne alsam yararlı olur diye. İkincide insan tecrübe kazanıyor. O dönemde genelde ne ile oynadığı, hangi oyuncakların dikkatini çektiğini tahmin edebiliyor.
18 Nisan 2013 Perşembe
17 Nisan 2013 Çarşamba
Adım Adım Seti 14. Ay
16 Nisan 2013 Salı
Kızımdan Enfes Kurabiye Tarifi
Kızımla kurabiye yaptık.
Tarifi kızıma ait:Kızımın uygun gördüğü miktarda tereyağı, kızımın tamam dediği kadar şeker, paketten dökebildiği kadar kabartma tozu, istediği kadar kaşıkla yoğurt, (bazen de süt) avuç avuç koyduğu kadar un, paketin içini boşaltabildiği kadar vanilya, kıvamı tutturmak için benim ilave ettiğim kadar un.
15 Nisan 2013 Pazartesi
Oğlumun Oyun Halısı
Oğluma klima borularını farklı renklerde kadife iple sararak yaptığım oyun halısı. Altında kalın pamuklu bir minder var. Oyuncaklar sık sık değişiyor. Bu nedenle sıkılmadan oynayabiliyor.
14 Nisan 2013 Pazar
Nisan 2013 Meraklı Minik Dergisinin Maketleri
Kızımla Tübitak yayınlarından çıkan Nisan 2013 Meraklı Minik Dergisi' nin maketlerini yaptık. Çok eğlenceli idi. İş daha çok bana düştü tabii ama maketler bitince yerleştirmeler ve etiketleme kısmı çok eğlenceli idi.
Portakal Çiçeği Festivali
Bu gün Portakal Çiçeği Festivali vardı. Ailece festivalin tadını çıkardık. Parkta gezdik, festival etkinliklerinin olduğu caddede dolaştık. Çok keyifliydi. Akşam da Taş Köprü'den dilek feneri uçurduk, kızım için. Kızım çok eğlendi
11 Nisan 2013 Perşembe
Tangram Yaptık
Eşimle birlikte kızımıza tangram yaptık. Kızımıza yaptık ama oğlum da çok eğlendi. O daha çok ablasının yaptıklarını bozmakla meşgul : )
Farklı büyüklük ve geometrik şekillerde olan parçaları pvc ile kapladık ve mıknatıs banttan kopardığımız parçaları, şekillerin arkasına eşimle birlikte yapıştırdık. Oldu buzdolabına yapışan eğlenceli tangramlar.
Farklı büyüklük ve geometrik şekillerde olan parçaları pvc ile kapladık ve mıknatıs banttan kopardığımız parçaları, şekillerin arkasına eşimle birlikte yapıştırdık. Oldu buzdolabına yapışan eğlenceli tangramlar.
Pvc ile kaplamak ta çok kolaydı. Kırtasiyeden aldığım pvc lerin üstüne ince bir bez ve sıcak ütü. Hemen kaplanıverdi
Sonra onların arkasına, bir internet sitesinden aldığım izolabant gibi olan mıknatıs bandı makasla keserek yapıştırdık. O işi eşim daha iyi beceriyor.
Hazırlanan şekiller buzdolabı için hazırdı. Önce çocuklar uyurken biz oynadık, çocuklar uyanınca zevkle onlar oynadı. Gelelim bu gün yaptığımız diğer faaliyetlere,
Kızımla yaptığım diğer faaliyet kalemden çiçekler. Bunlar için kalemleri açtık ve yapıştırdık. İlk etapta biraz zorlandık, farklı açacaklarla doğru şekilleri bulmak biraz uğraştırdı ama bu sayede kızım kalem açma yolunda çok mesafe kat etti. Küçük kas gelişimi için çok yararlı bir aktivite.
Bunu henüz bitiremedik. Yarına bitirmeyi ümit ediyorum. Kağıt havlu rulosundan kalemlik. Kızımın meraklı minik dergisi ile birlikte yarın bu aktiviteyi tamamlamayı düşünüyorum. Birde bu günden hamurunu hazırladığımız kurabiye var. Yarın onunla da kurabiye yapacağız. Sütle kakaolu kurabiye yemeyi kızım çok seviyor. Yani yarın çok mutlu olacak.
Sizde mutlu kalın...
9 Nisan 2013 Salı
Kızımın Ana Okulu Dergisi Seti
Oğlumun Sünnet Sonrası
Oğlum sünnet oldu. Birinci günü atlattık çok şükür. Bandajı biraz ılık suyla çıkaralım derken kendisi yaptığı idrarla birlikte attı. Böylelikle hem bizi hen kendini büyük bir sıkıntıdan kurtardı.
8 Nisan 2013 Pazartesi
Oğlum Sünnet Oldu -1. gün
14 aylık oğlum cumartesi günü sünnet oldu.
Çok heyecanlandım. Farklı bir duygu, İnsan daha çok korkuyor, Operasyonda bir şey olacak mı diye.Annelik işte. Başkent Üniversitesi Hastanesinde oldu, çok memnun kaldım. Oradaki doktorlara ve çalışanlara çok teşekkür ediyorum.
Çantayı önceden hazırlamayı unutmayın |
Operasyona giderken neler yaptık ;
Çocuğu gece 3.5 tan sonra su içirmedik ve yemek yedirmedik, Operasyon öncesi en az 4 saat mutlak açlık. Yoksa çocuğun akciğerlerine yedikleri veya içtikleri kaçabilirmiş. Yanımıza 6 numara bez,(bulabildiğiniz en büyük bez), yedek çamaşır 2 kat, çorap battaniye, nüfus cüzdanı, ıslak mendil, çocuğun operasyon sonrası kusma ihtimali nedeniyle anneye bir kat yedek, hastaneye ödenecek para, biberonda su, mama, kaşık, kirlileri koymak için buzdolabı poşeti, kendi kimlik kartlarımız ve kirvemizi : ) aldık.
Hastaneye varınca işlemleri yaptırıp,ameliyathaneye çıktık, bebeğimize damar yolu açtılar. Bir ilaç içirdiler bebeğim anında daldı. Operasyondan çok kısa sürüyor, 30 dk kadar, sonra bebeğimi uyandırma odasına aldılar. Uyanmasına yakın (yaklaşık 1 saate uyanıyor) beni bebeğin yanına aldılar.
7 Nisan 2013 Pazar
Çocuklarda 60-72. Ay Gelişim Çizelgesi
tüm liste için buraya tık
PSİKOMOTOR GELİŞİM
|
Yapabiliyor
|
Yardımla yapabiliyor
|
Henüz
yapamıyor
|
Denge
tahtasında ileri-geri ve yan yan yürür.
|
|||
Başlama
ve durma komutlarına uyarak tempolu yürür.
|
|||
Yardımla
sekerek yürür.
|
|||
Topuk ve
ayak ucunda geri geri yürür.
|
|||
Parmak
ucunda koşar.
|
|||
Yaklaşık
30cm yükseklikten atlar.
|
|||
Ritmik olarak seker.
|
|||
Tek ayak üzerinde 8-10 sn durur.
|
|||
Düşmeden
10 kez öne doğru çift ayak şıçrar.
|
|||
Koşarken yerden bir şey alır.
|
|||
Kendi
başına ip atlar.
|
|||
Kendi bedeni etrafında döner.
|
|||
Ayak
değiştirerek merdiven iner ve çıkar.
|
|||
Ritmik
hareketleri yapar.
|
|||
Topu
yakalayabilmek için ellerinden çok kollarını kullanır.
|
|||
1 m yukarı atılan topu yakalar.
|
|||
Kendine
doğru zıplatılan topu yakalar.
|
|||
Kağıt üzerine çizilmiş basit şekilleri keser.
|
|||
Atma ve tutma davranışlarını gerektiren
etkinliklere katılır.
|
|||
Hamur gibi yumuşak malzemeleri kullanarak 2-3
parçadan oluşan şekiller yapar ve bunlardan bir kompozisyon oluşturur.
|
|||
Baskı ve yapıştırma
işlerini yapar.
|
|||
Yetişkin gibi kalem
tutar.
|
|||
Model gösterildiğinde kağıdı çapraz şekilde
katlar.
|
|||
İşaret parmağı ile diğer elinin parmaklarını
sayar.
|
|||
SOSYAL-DUYGUSAL
GELİŞİM
|
Yapabiliyor
|
Yardımla Yapabiliyor
|
Henüz Yapamıyor
|
Duygularını belli eder.
|
|||
Başkalarının duygularını anlar.
|
|||
Araç kullanarak yapı inşa oyunu oynar.
|
|||
Kurallı oyunların kurallarına uyar.
|
|||
Bir oyunun kuralını başkasına açıklar.
|
|||
Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
|
|||
Kendine güven duyar.
|
|||
Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.
|
|||
Arkadaş seçiminde kararlılık gösterir.
|
|||
Belli bir olayı, durumu canlandırır.
|
|||
Kendini ifade etmede özgün yollar kullanır.
|
|||
Kendi cinsiyetine uygun davranır.
|
|||
Haklarını korur.
|
|||
DİL GELİŞİMİ
|
Yapabiliyor
|
Yardımla yapabiliyor
|
Henüz yapamıyor
|
Günlük deneyimlerini anlatır.
|
|||
Birbirini izleyen üç emir tümcesinde, istenileni
sırası ile yerine getirir.
|
|||
Tekil ve çoğul ifadeleri birbirine dönüştürerek
kullanır.
|
|||
Cümlelerde özneye uygun fiil kullanır.
|
|||
Yeni ve bilmediği kelimelerin anlamını sorar.
|
|||
Bazı sözcüklerin eş ve karşıt anlamını bilir.
|
|||
‘’Ne zaman,neden,nasıl?’’ gibi soru sözcüklerini
içeren soruları yanıtlar.
|
|||
‘’Bana tersini söyle’’yönergesine doğru yanıt
verir.
|
|||
Yer bildiren sözcükleri doğru ve yerinde
kullanır.
|
|||
Cümlelerinde ‘’çünkü,daha sonra’’gibi bağlaçlar
kullanır.
|
|||
Basit şakalar yapar.
|
|||
Bazı soyut ifadeleri anlar.
|
|||
Evinin ve/veya anne-babasının telefon numarasını
söyler.
|
|||
Birleşik cümleler kullanır.
|
|||
BİLİŞSEL
GELİŞİM
|
Yapabiliyor
|
Yardımla yapabiliyor
|
Henüz yapamıyor
|
Bedeninin tüm parçalarının isimlerini söyler.
|
|||
10-25 parçalı yap-bozu tamamlar.
|
|||
İki üçgeni birleştirerek kare yapar.
|
|||
Aynı dokudaki 6-10 nesneyi eşleştirir.
|
|||
Aynı dokudaki 6-10 nesneyi gruplandırır.
|
|||
Nesneleri bir özelliğine göre gruplandırır.
|
|||
1’den 10’a kadar olan nesne grupları ile
rakamlar arasında ilişki kurar.
|
|||
1’den 10’a kadar olan nesneleri kullanarak
toplama ve çıkartma yapar.
|
|||
Yarım ve bütün olan nesneleri gösterir.
|
|||
1’den 10’a kadar olan rakamları sıralar.
çözmeleri için bireysel olarak sorular sorar ve
onları düsünmeleri için
yüreklendiririm.
|
|||
Eşleştirme, ilişki kurma, gruplandırma ve
sıralamayı nasıl yaptığını açıklar.
|
|||
Basit neden sonuç ilişkilerini açıklar.
|
|||
Kısa bir süre gösterilen bir resimdeki
ayrıntıları hatırlar.
|
|||
Bir olaydan sonra ne olabileceğini tahmin eder.
|
|||
Nesneler arasındaki benzerlik ve farklılıkları
ayırt eder ve söyler.
|
|||
‘’En az, en çok, birkaç’’ gibi miktar bildiren
ifadeleri kullanır.
|
|||
Haftanın günlerini sırasıyla söyler.
|
|||
20’ye kadar ritmik sayar.
|
|||
‘’Dün, bugün, yarın’’ ile ilgili konuşur.
|
|||
Beş harfi isimlendirir.
|
|||
Daha önce dinlediği öyküleri anlatır.
|
|||
Sorulan sorulara kendine özgü cevap verir.
|
|||
Yaşadığı yerin adresini söyler.
|
|||
ÖZBAKIM BECERİLERİ
|
Yapabiliyor
|
Yardımla yapabiliyor
|
Henüz yapamıyor
|
Günlük işlerde sorumluluk alır ve yerine
getirir.
|
|||
Yolda yardımsız yürür.
|
|||
Kendi kendine giyinir soyunur.
|
|||
Giysilerinin düğmelerini çözer ilikler.
|
|||
Ayakkabılarını bağlar.
|
|||
Saçlarını tarar.
|
|||
Yemek araç gereçlerini yetişkin gibi kullanır.
|
|||
Bıçak kullanır.
|
|||
Yemek tabaklarını ya da servis tepsisini taşır.
|
|||
Dişlerini fırçalar.
|
|||
Elini yüzünü yıkar kurular.
|
|||
Tuvalet gereksinimini kendi başına karşılar.
|
|||
Hava şartlarına uygun giysiler seçer.
|
|||
Yemeğini kendi kendine yer.
|
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)