27 Haziran 2017 Salı

Ödülle çocuğa etkinlik yaptirmak

 Biz Bayramı evde geçirdik. Evde olmayı özlemişiz.Biz de durumu değerlendirelim dedik ve etkinlik yaptık. Tatilde etkinlik yapmaya ikna etmek bazen çocuklarda zor oluyor. : ))

Küçük oğlum Cars 3 serisini çok seviyor. Etkinlik kitabı bittiğinde bir tane istediği oyuncuya alacağımı söyledim. Belli br rakama kadar olan. Oğlum Bu sayede günde 44 sayfa etkinlik yaptı.  Hem de ben Yeter bugünlük dememe rağmen Hayır biraz daha diyerek. Tamam eğitimde ödül sistemi tartışmalı ama, davranış psikolojisi açısından Ele alınca olabilir deyip içimi rahatlattım. :))).

Aslında ödül konusundaki farklı yaklaşım var.  Bir kısım psikologlar küçük yaş grubunda ödülün yararlı olduğunu, büyük yaş grubunda ise ödülün amaç haline geldiğini söylüyorlar. Bir kısim  Psikologlar ise yaş grubu farketmedeksizin ödülün eğitimde olmaması gerektiğini ifade ediyorlar. Ben bazen kafamda soru işaretleri olsa bile kullanıyorum. Bu ödüllü yaptığımız etkinlik kitabı. Ödülsüz yaptığımız yöntemi de yakında paylaşacağım.
Ödül davranış şal yaklaşımda var. Mesela belli sayıda kitap okuyunca istediği sinemaya götürmek gibi. Çocuk bir süre sonra kitabı çok okumayı davranış haline getiriyor. Sık tekrar ile davranış pekisiyor. Yanlız bu tarz eğitimde önemli olan ödül kısa sürede alabileceği bir ödül olmalı. Bu kitapları okursan 10 yıl sonra sana araba alacağım yerine 2 saat sonra sana çikolata alacağım daha cazip çocuk için.
Herkese iyi bayramlar. Mutlu kalın..


2 yorum:

  1. Küçük ödüllerle çocuğu teşvik etmekte sakınca yok bence de.. Tabi çok da alıştırmamak gerek.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil