22 Mart 2017 Çarşamba

Balkonda ısırgan nasıl üretilir


Balkonumda harika ısırgan lar Filiz verdi. Nasıl oldu derseniz pazardan aldığım ısırgan ların ilk yıkama sularını balkonundaki saksıların içine döktüm bunu düzenli olarak yaptım.
Bir sonraki yıl ısırgan lar balkonundaki saksılarda toplanmak üzere beni bekliyordu.

Bayağı da güzel oldular. Toplarken Ellerimi ısırmasın diye fırın eldiveni ve makas ile topladım. Diplerinden makas ile kestikçe gürleşti ler. Bunlar ikinci Has adım. Yıkarken sirkeli suda bekletirseniz yıkadıktan sonra ellerinizi ısırmıyor lar. 

Sırada Semiz otları var. Mevsimi gelince aynı yöntemle tohumlarını ettiğim Semiz otlarını toplayacağım. Yaklaşık iki senedir bu şekilde yabani ot üretiyorum. En güzeli çocuklarının soruları: Anne bu nasıl ısırıyor? Toplandıktan sonra ısırmaya devam eder mi ? Isırmayı unutur mu ?  Beni sevdi galiba ısırmıyor :)) Mutlu kalın...


4 yorum:

  1. Nasıl da güzel gözüküyorlar :)

    YanıtlaSil
  2. Süper görünüyorlar bunlarla Yunanlı kadınlar börek yapardı.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar, blogunuzu takibe aldık, bize de bekleriz

    https://gezgiccift.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. Aaaa yıkama suyu ile bitki yetiştirme çok ilginçmiş. Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil