23 Temmuz 2013 Salı

Paris Plaster (Alçı) ile Hayvanlar ve Boyaması


Everlandkids te etkinlik olarak kelebek ve maymun şeklindeki şekilleri boyadılar. Bende oradan safari figürlerini satın aldım ve eve gelip kızıma kalıpları hazırladım.




Kalıplar bu şekilde ve içinden boya ve fırçası çıkıyor. su ile hazırlanıyor ve kalıplara döküldükten yarım saat sonra kuruyor. Biz tam kuruma olsun diye 1 gün beklettik.


 Kalıpları çıkardık ve boyamaya başladık. Biz daha sonra normal alçıdan karışım hazırladık ve biraz da ondan kalıp hazırladık. Bir tanede plastik bardağa koyduk. Böylece kızım pasta boyamak istiyordu onu da yapmış olduk.


Normal alçı ile hazırladığım daha geç kurudu. Kilosunu 1 tl den aldım ve kalıplara su ile karıştırıp doldurdum. Böylelikle boyanacak kalıp sayısı artmış oldu. Fakat paketten çıkan malzeme kadar kaliteli değil dışarıdan aldım. Alçı (paris plaster) karışımını nasıl hazırladığımı ve hazırlamanın püf noktaları için buraya tık


Zürafayı kalıptan çıkarırken ayaklarını kırdım. Kızım yine de boyadı. İçinden çıkan boyalarla hepsini boyadı. Renk renk.


 Sonra üzerilerine desenler çizdi farklı renklerle.Çocukken alçıdan kalıplar hazırlardık, kül tablası falan yapardık derste.  Öğretmenim arada hava kalmasın, iyi karıştırın derdi. Onları hatırladım. Öneririm alın ve yapın bu etkinlikten  : ) Kızım çok eğlendi. Tekrarlayacağım bu aktiviteyi. 
Mutlu Kalın....




3 yorum: