9 Temmuz 2013 Salı

Maske Yapımı

Maske
Kızımla ve arkadaşı Meloş'la birlikte maske yaptık. ( Kızım Mego diyor) Malzemeler; graphon kağıdı, yapıştırıcı ve A4 kağıdı, bağlamak için ip. Maliyeti bu maskenin; Graphon kağıdı 50 kuruş, A4 kağıdı ve yapıştırıcı ile yaklaşık  1 TL. Bir sürü de malzeme artıyor.
Bir graphon kağıdından (tek renk kullanırsanız) yaklaşık 20 tane çıkıyor.(Parti planınız varsa ona göre yapılabilir.) Dayanıklı olsun istenirse maske kağıdı PVC lenip o şekilde süslenebilir.  Evde PVC kaplama için buraya tık


Bu basit ama eğlenceli maskeleri yapmak için önce kağıda maske çizdim ve kestim. Sonra çocuklarla birlikte graphon kağıdından bir parmak kadar kesip onları küçük toplar haline getirdik. Avuçlarının içinde yuvarladılar. Küçük kas gelişi için çok yararlı bir aktivite.


İki tane maske yapacağımız için hazırlığımız ona göre oldu. Meloş' unki sarı kırmızı, diğeri kızımın isteği üzerine sarı kırmızı ve mavi.


Sonra hazırladığımız kağıt topları maskelere yapıştırdık.  Kısa sürede birinci maskemiz bitti. Bir maske hazırlanan kağıt rulolarla birlikte yaklaşık 5 dk sürüyor.


Kızımın maskesi üç renk oldu, çoğunu da kızım yapıştırdı. Ben arada rutüş yaptım. Çocuğunda kolaylıkla katılabileceği bir aktivite.


Sıra maskelerimizi takmakta. İp delip takmak lazım. Biz yaptıktan sonra aklıma geldi pvc kaplamak. O nedenle biraz kolay yırtılır oldu. Ama zaten ip takmamıza gerek kalmadan sonra kızımın maskesinin iki tarafına abeslank yapıştırıp, el maskesi haline getirdik.

Meloş
Sonra kızımla ve benim cansuyum Zelişin kızı Meloş la birlikte yakınımızdaki bir eğlence merkezine gittik. Kızım çok eğlendi.Oğlum tırtıla bayılıyor.

                                          

Daha sonra çocuklar eğlence merkezinin içindeki balıklı havuzda vakit geçirdiler. Oğliş düşecek diye telaştan fotoğrafları iyi çekemedim.

        
Güzel bir gündü. Mutlu kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder