27 Haziran 2015 Cumartesi

Çocuklar Depreme Nasıl Hazırlanır (Dünya dans ediyor)


Çocuklarla deprem olursa ne yapacağını bilmeli bence. Pek çok çocuk panikliyor  ve deprem sonrasında post travmatik stres bozukluğu yaşıyor.  Çocuklarla evde deprem tatbikatı yapıyoruz.  " "Deprem tatbikati   Dünya dans ediyoooor"  dediğim, bağırdıgim  anda işlerini,  oyunlarını bırakıp buzdolabının yanına koşuyorlar.Evde deprem tatbikatı yapın bence. Böylece çocuklar depremle karşılaşınca daha az panikler...
 5 yaşındaki kızım ve 3 yaşındaki oğlum.  Yere oturuyorum.  Koşarken gördükleri yerde cep telefonu var sa alıp koşmalı söylüyorum.  Yalnız gözlerine çarparsa.



  Sıra geldi deprem çantası hazırlamaya.  Kuzu ların yanlarına alabilecekleri büyüklükte deprem çantası hazırlıyorum. Deprem çantasını İçine neler olmalı derseniz
Normalde Deprem çantasında olmasi gerekenler
1-bez ve ıslak mendil
2-yedek kıyafet tüm aileye
3-battaniye
4-ağrı kesici
5-düdük
6-güneş enerjili sarj cihazı
7-kibrit
8-el feneri
9-uzun süre saklanabilir yiyecek
10-bebek maması
11-para
12-ilk yardım malzemeleri
13-şu
14-yedek pil
15-önemli evrakların fotokopisi

Peki anneler kuzular depreme okulda yakalanır ise. ...
çantaları küçük bir kalemli ğin içine aile fotoğrafı,  su ,  düdük,  ad soyad Künyesi. .
Bunlar kişisel öneriler.  Siz istediniz ekleme ve çıkarma yapın lütfen. ....Mutlu kalın. ..




12 yorum:

  1. Off başlığı görür görmez kalbim sıkıştı, 99 depremini yaşamış biri olarak en büyük fobim deprem oldu. Anne olduktan sonra fobim daha da büyüdü, bazı geceler hiç aklımdan çıkmıyor, takıntı yapmak istemiyorum ama yine de anlamlandırılamaz bir korku işte. Düdük çok önemli, bol bol evde bulunmalı ve kesinlikle bir çanta hazır olmalı, ne olur ne olmaz.

    YanıtlaSil
  2. Başlık bile beni kötü yapıyor.. ben bu kadar korkarken oğluma nasıl soğukkanlı olmasını öğreticem bilemiyorum :(( 3,5 yaşında daha hiç deprem hakkında konuşmadık bile :(
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünya dans ediyor fikrini oluşturmak belki yardimci olabilir

      Sil
  3. Hep bu konuyu düşünüp nedense hiç yapmadım şimdiye kadar. Düdük ve su bulundurmalı en basitinden bile olsa çok iş görür oysa ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle hiç bir şey yapılamıyor sa bile en basiti hazır olmali

      Sil
  4. Hiç düşünmemiştim böyle hele ki okul kısmı Allah hiç birimize yaşatmasın ama yine farklı bir açıdan baktırdın bana canım ,bende yapıcam bunları..

    YanıtlaSil
  5. deprem çantasını derslerde de hep anlatıyorum ama evimizde yok henüz, hazırlamalı...

    YanıtlaSil
  6. dünya dans ediyor ne güzel laf yaaa :)

    YanıtlaSil
  7. aslında hepimizin evinde bulunmalı bir deprem çantası çoğumuz erteliyoruz ..

    YanıtlaSil
  8. Güzel bir paylaşım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Dünya dans ediyor olayı süpermiş:)

    YanıtlaSil