| 
PSİKOMOTOR GELİŞİM | 
Yapabiliyor | 
Yardımla yapabiliyor | 
Henüz
  yapamıyor | 
| 
Denge
  tahtasında ileri-geri ve yan yan yürür. | |||
| 
Başlama
  ve durma komutlarına uyarak tempolu yürür. | |||
| 
Yardımla
  sekerek yürür. | |||
| 
Topuk ve
  ayak ucunda geri geri yürür. | |||
| 
Parmak
  ucunda koşar. | |||
| 
Yaklaşık
  30cm yükseklikten atlar. | |||
| 
Ritmik olarak seker. | |||
| 
Tek ayak üzerinde 8-10 sn durur. | |||
| 
Düşmeden
  10 kez öne doğru çift ayak şıçrar. | |||
| 
Koşarken yerden bir şey alır. | |||
| 
Kendi
  başına ip atlar. | |||
| 
Kendi bedeni etrafında döner. | |||
| 
Ayak
  değiştirerek merdiven iner ve çıkar. | |||
| 
Ritmik
  hareketleri yapar. | |||
| 
Topu
  yakalayabilmek için ellerinden çok kollarını kullanır. | |||
| 
1 m yukarı atılan topu yakalar. | |||
| 
Kendine
  doğru zıplatılan topu yakalar. | |||
| 
Kağıt üzerine çizilmiş basit şekilleri keser. | |||
| 
Atma ve tutma davranışlarını gerektiren
  etkinliklere katılır. | |||
| 
Hamur gibi yumuşak malzemeleri kullanarak 2-3
  parçadan oluşan şekiller yapar ve bunlardan bir kompozisyon oluşturur. | |||
| 
Baskı ve yapıştırma
  işlerini yapar. | |||
| 
Yetişkin gibi kalem
  tutar. | |||
| 
Model gösterildiğinde kağıdı çapraz şekilde
  katlar. | |||
| 
İşaret parmağı ile diğer elinin parmaklarını
  sayar. | |||
| 
SOSYAL-DUYGUSAL
  GELİŞİM | 
Yapabiliyor | 
Yardımla Yapabiliyor | 
Henüz Yapamıyor | 
| 
Duygularını belli eder. | |||
| 
Başkalarının duygularını anlar. | |||
| 
Araç kullanarak yapı inşa oyunu oynar. | |||
| 
Kurallı oyunların kurallarına uyar. | |||
| 
Bir oyunun kuralını başkasına açıklar. | |||
| 
Aldığı sorumluluğu yerine getirir. | |||
| 
Kendine güven duyar. | |||
| 
Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar. | |||
| 
Arkadaş seçiminde kararlılık gösterir. | |||
| 
Belli bir olayı, durumu canlandırır. | |||
| 
Kendini ifade etmede özgün yollar kullanır. | |||
| 
Kendi cinsiyetine uygun davranır. | |||
| 
Haklarını korur. | |||
| 
DİL GELİŞİMİ | 
Yapabiliyor | 
Yardımla yapabiliyor | 
Henüz yapamıyor | 
| 
Günlük deneyimlerini anlatır. | |||
| 
Birbirini izleyen üç emir tümcesinde, istenileni
  sırası ile yerine getirir. | |||
| 
Tekil ve çoğul ifadeleri birbirine dönüştürerek
  kullanır. | |||
| 
Cümlelerde özneye uygun fiil kullanır. | |||
| 
Yeni ve bilmediği kelimelerin anlamını sorar. | |||
| 
Bazı sözcüklerin eş ve karşıt anlamını bilir. | |||
| 
‘’Ne zaman,neden,nasıl?’’ gibi soru sözcüklerini
  içeren soruları yanıtlar. | |||
| 
‘’Bana tersini söyle’’yönergesine doğru yanıt
  verir. | |||
| 
Yer bildiren sözcükleri doğru ve yerinde
  kullanır. | |||
| 
Cümlelerinde ‘’çünkü,daha sonra’’gibi bağlaçlar
  kullanır. | |||
| 
Basit şakalar yapar. | |||
| 
Bazı soyut ifadeleri anlar. | |||
| 
Evinin ve/veya anne-babasının telefon numarasını
  söyler. | |||
| 
Birleşik cümleler kullanır. | |||
| 
BİLİŞSEL
  GELİŞİM | 
Yapabiliyor | 
Yardımla yapabiliyor | 
Henüz yapamıyor | 
| 
Bedeninin tüm parçalarının isimlerini söyler. | |||
| 
10-25 parçalı yap-bozu tamamlar. | |||
| 
İki üçgeni birleştirerek kare yapar. | |||
| 
Aynı dokudaki 6-10 nesneyi eşleştirir. | |||
| 
Aynı dokudaki 6-10 nesneyi gruplandırır. | |||
| 
Nesneleri bir özelliğine göre gruplandırır. | |||
| 
1’den 10’a kadar olan nesne grupları ile
  rakamlar arasında ilişki kurar. | |||
| 
1’den 10’a kadar olan nesneleri kullanarak
  toplama ve çıkartma yapar. | |||
| 
Yarım ve bütün olan nesneleri gösterir. | |||
| 
1’den 10’a kadar olan rakamları sıralar. 
çözmeleri için bireysel olarak sorular sorar ve
  onları düsünmeleri için  
  yüreklendiririm. | |||
| 
Eşleştirme, ilişki kurma, gruplandırma ve
  sıralamayı nasıl yaptığını açıklar. | |||
| 
Basit neden sonuç ilişkilerini açıklar. | |||
| 
Kısa bir süre gösterilen bir resimdeki
  ayrıntıları hatırlar. | |||
| 
Bir olaydan sonra ne olabileceğini tahmin eder. | |||
| 
Nesneler arasındaki benzerlik ve farklılıkları
  ayırt eder ve söyler. | |||
| 
‘’En az, en çok, birkaç’’ gibi miktar bildiren
  ifadeleri kullanır. | |||
| 
Haftanın günlerini sırasıyla söyler. | |||
| 
20’ye kadar ritmik sayar. | |||
| 
‘’Dün, bugün, yarın’’ ile ilgili konuşur. | |||
| 
Beş harfi isimlendirir. | |||
| 
Daha önce dinlediği öyküleri anlatır. | |||
| 
Sorulan sorulara kendine özgü cevap verir. | |||
| 
Yaşadığı yerin adresini söyler. | |||
| 
ÖZBAKIM BECERİLERİ | 
Yapabiliyor | 
Yardımla yapabiliyor | 
Henüz yapamıyor | 
| 
Günlük işlerde sorumluluk alır ve yerine
  getirir. | |||
| 
Yolda yardımsız yürür. | |||
| 
Kendi kendine giyinir soyunur. | |||
| 
Giysilerinin düğmelerini çözer ilikler. | |||
| 
Ayakkabılarını bağlar. | |||
| 
Saçlarını tarar. | |||
| 
Yemek araç gereçlerini yetişkin gibi kullanır. | |||
| 
Bıçak kullanır. | |||
| 
Yemek tabaklarını ya da servis tepsisini taşır. | |||
| 
Dişlerini fırçalar. | |||
| 
Elini yüzünü yıkar kurular. | |||
| 
Tuvalet gereksinimini kendi başına karşılar. | |||
| 
Hava şartlarına uygun giysiler seçer. | |||
| 
Yemeğini kendi kendine yer. | 
7 Nisan 2013 Pazar
Çocuklarda 60-72. Ay Gelişim Çizelgesi
tüm liste için buraya tık
 
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder