| 
PSİKOMOTOR GELİŞİM | 
Yapabiliyor | 
Yardımla yapabiliyor | 
Henüz
  yapamıyor | 
| 
Çizgi
  üzerinde yürür. | |||
| 
Çift
  ayakla belli bir uzaklığı gider. | |||
| 
Çift
  ayakla sıçrar. | |||
| 
Geri geri
  çift ayak sıçrar. | |||
| 
Tek ayak
  üzerinde sıçrar. | |||
| 
Yaklaşık
  30cm yükseklikten atlar. | |||
| 
Tek ayak
  üzerinde 8-10 sn durur. | |||
| 
Ayak değiştirerek merdiven iner ve
  çıkar. | |||
| 
Topu kendisi sıçratıp
  yakalar. | |||
| 
20 cm. yükseklikten
  atlar. | |||
| 
Topuk veya ayak ucuyla
  yürür. | |||
| 
Dokuz blokla kule
  yapar. | |||
| 
Modele bakarak yuvarlak
  ve kare şeklini çizer. | |||
| 
Çeşitli şekiller çizer
  ve boyar. | |||
| 
Boncuk, makarna vb.
  nesneleri ipe dizer. | |||
| 
SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM | 
Yapabiliyor | 
Yardımla yapabiliyor | 
Henüz yapamıyor | 
| 
Adını, soyadını ve
  yaşını bilir. | |||
| 
Oyuncaklarını paylaşır. | |||
| 
Yetişkinlerin konuşmalarına katılır. | |||
| 
Grup oyunlarında lideri
  izler veya liderliği üstlenir. | |||
| 
İzin ister. | |||
| 
Bir sorunu olduğu zaman
  yardım ister. | |||
| 
Kurallı oyunların kurallarına uyar. | |||
| 
Kendi cinsiyetine uygun davranır. | |||
| 
Haklarını
  korur. | |||
| 
DİL GELİŞİMİ | 
Yapabiliyor | 
Yardımla yapabiliyor | 
Henüz yapamıyor | 
| 
Kendisine verilen üç yönergeyi dinler ve yerine
  getirir | |||
| 
Birleşik cümleler kullanır. | |||
| 
Günlük deneyimlerini anlatır. | |||
| 
Bazı sözcüklerin eş ve karşıt anlamını bilir. | |||
| 
Cümlelerinde ‘’çünkü,daha sonra’’gibi
  bağlaçlarkullanır. | |||
| 
BİLİŞSEL GELİŞİM | 
Yapabiliyor | 
Yardımla yapabiliyor | 
Henüz yapamıyor | 
| 
İnsan resmini 6 öğeyi içerecek şekilde çizer. | |||
| 
4-8 parçalı bul yapı tamamlar. | |||
| 
1’den 10’a kadar olan nesne grupları ile
  rakamlar arasında ilişki kurar. | |||
| 
Nesneleri bir özelliğine göre gruplandırır. | |||
| 
20’ye kadar ritmik sayar. | |||
| 
İki yarım daireyi birleştirir tam bir daire
  yapar. | |||
| 
Yarım ve bütün olan nesneleri gösterir. | |||
| 
Basit neden-sonuç ilişkilerini açıklar. | |||
| 
Bir olayı oluş sırasına göre sıralar. | |||
| 
Baştaki, sondaki, ortadaki gibi mekânsal
  konumları bilir. | |||
| 
Neden sorusuna cevap verir. | |||
| 
Kısa bir süre önce gördüğü resmi hatırlar. 
çözmeleri için bireysel olarak sorular sorar ve
  onları düsünmeleri için  
  yüreklendiririm. | |||
| 
Eksik resimleri modele bakarak tamamlar. | |||
| 
Gösterilen resimle ilgili bir öykü anlatır. | |||
| 
Daha önce dinlediği öyküleri anlatır. | |||
| 
Bir nesnenin diğerine göre durumunu söyler(daha
  kısa, daha kalın gibi). | |||
| 
ÖZBAKIM BECERİLERİ | 
Yapabiliyor | 
Yardımla yapabiliyor | 
Henüz yapamıyor | 
| 
Günlük işlerde sorumluluk alır ve yerine
  getirir. | |||
| 
Yolda yardımsız yürür. | |||
| 
Kendi kendine giyinir soyunur. | |||
| 
Giysilerinin düğmelerini çözer ilikler. | |||
| 
Ayakkabılarını bağlar. | |||
| 
Saçlarını tarar. | |||
| 
Yemek araç gereçlerini yetişkin gibi kullanır. | |||
| 
Bıçak kullanır. | |||
| 
Yemek tabaklarını ya da servis tepsisini taşır. | |||
| 
Dişlerini fırçalar. | |||
| 
Elini yüzünü yıkar kurular. | |||
| 
Tuvalet gereksinimini kendi başına karşılar. | |||
| 
Hava şartlarına uygun giysiler seçer. | |||
| 
Yemeğini kendi kendine yer. | 
7 Nisan 2013 Pazar
Çocuklarda 48-60. Ay Gelişim Çizelgesi
Tüm Gelişim çizelgeleri için buraya tık tık
 
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder