28 Nisan 2015 Salı

Tuvalet Eğitimi Bir Gunde Nasıl Verilir


Bir günden kısa sürede tuvalet eğitimi kitabı " gün Yayıncılık tan çıkmış. Kitap, iki psikolog tarafindan yazılmış. Bilimsel olarak yaptıkları ve makale olarak ta yayınladıkları bir çalışmayı kitaplaştırmışlar. İlk önce ileri derecede öğrenme güçlüğü olan çocuklar üzerinde denemişler ve 3 günde sonuç almışlar. Daha sonra farklı özellikle ki 200 normal çocuk uzerinde denemişler ve bir gunde sonuç almışlar.  Yöntem çok basit bir şekilde ve  uygulanabilir özellikte.  İhtiyacınız olan çis yapan bir oyuncak bebek, bolca ödül şekerlemesi ve lazımlık. Bu yöntem ile anne de çocuk da strese girmiyor. Ne yazıkki piyasa da çok bulunmuyor ve nadirkitap gibi sahaf sitelerinden edinebileceğiniz bir kitap.
Gelelim ayrıntılara. ...
Öncelikle ihtiyacınız olan piyasa da uygun fiyata bulabileceğiniz bir çis yapan oyuncak bebek
Daha sonra çocuğunuzun tuvalet eğitimine hazır olup olmadı ile ilgili soruları cevaplamanız gerekiyor. Bu sorulardan bazıları " yas 20 ay ve üstü,  farklı gelişim özellikleri nedeni ile 18 ay ve üstü de kabul edilebiliyor. Mesela dil gelişimi,  çocuğunuz" yer " tuvalet mutfak gibi kavramları biliyor mu, "beden" ellos gibi kavramları biliyorum. . Ve "inatçılık " "zeka" "önceki deneyimler" gibi cevaplamanız gereken pek soru var. Aslında tuvalet ile ilgili hazirbulunmuşluk
O kadar önemli ki çocuğun ruhsal durumu için.  Amerikada suçlular yapılan bir araştırmada yanlış tuvalet eğitimi ile suç ilişkilendirilmiş.

lazımlık seçimi de önemli.  Ben e-bebek ten her çis yaptığında şarkı söyleyen,  ayak yapısı dışa doğru ve kaymayan bir lazımlık seçmiştim. Çocuklar lazımlık ta çok duruyorlar.  İleri geri yaslaniyorlar ve lazımlık da denge çok önemli.  Öneririm harika bir lazımlık. Royal potty eğlenceli eğitici lazımlık.  Şu sıralar indirim de 89 dan 59 TL düşmüş.
Çis  yapan bebeği gitti gidiyor dan Bulabilirsiniz. 30-70 tl arası fiyati  var. Erkek  ya da kız çocuğu eğitecekseniz de fark etmez. Bu bebek eğitim amaçlı  oynatmak için değil.
Şekerleme ler ödül için. Her doğru davranış ödüllendiriliyor. Davranışçı eğitim modeline uygun bir anlatım.
Bu tuvalet eğitimi yöntemlerinden biri olarak tercih edilebilir bir yöntem.  Başka yöntemler de anlatacağım.  Siz neler yaptınız?  Tecrübelerini neler ?

12 yorum:

  1. Ha ha ha, ben hiç anlatmayayım:-)

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok merak ettim nasıl bir kitapmış. Benim oğlum 25 aylık, bende yazın tuvalet eğitimi vermek istiyorum. Babycenter ın sitesinde buna benzer bi yaklaşım okumuştum. Oda 3 günde başarıya ulaşır diyordu. Benim küçük bir bebeğim daha var. Oğlumun tuvalet eğitimine hazır olduğunu düşünsemde bebeğin altı bağlandığı için sorun çıkarmasından korkuyorum. Ama sanırım 28 aydan önce öğretmek gerekiyormuş. Yoksa 36ya kadar beklemeliymiş şu inatlaşma dönemi yüzünden. Ama şekerle ödüllendirme bizde cok işe yarayabilir

    YanıtlaSil
  3. Şekerle henüz yeni tanıştığı için hoşuna gidecektir. Kitap öneriniz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. merakla her önerini bkliyorum lakin artık benimde tuvalet eğitimine başlamam gerek :)

    YanıtlaSil
  5. Biz 14 aylık olduk, kapı arkalarına gidip kaka yapmalar başladı, ben de nasıl yapılır, ne zaman yapılır merak ediyorum ama bu iş de derya deniz bakalım nasıl halledeceğiz:)

    YanıtlaSil
  6. Çok şükür yaklaşık 10günde atlattık bu dönemi..çiş kolaydı kaka zordu bizim için..maceramızı naçizane yazmıştım feyz olur diye.. https://loveandsmile.wordpress.com/2014/08/06/ciskaka-mevzulari-sinavi/

    YanıtlaSil
  7. Cok faydali ve herkes icin ogrenilmesi gereken bir konuda bahsetmissiniz. Tesekkurler, devamini beklicem...

    YanıtlaSil
  8. iyi misin seeeeen amaaaa yaaa :)

    YanıtlaSil
  9. Çok faydalı bir paylaşım olmuş.. Teşekkürler..:)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba ben çocuk gelişimciyim. Bu kitabı hiç bir yerde bulamıyorum. Siz de şuan varsa ödünç alabilir miyim. Birkaç gün içerisinde okuyup aldığım gibi teslim edeceğimden şüpheniz olmasın. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  11. İyi akşamlar. Bu kitabı arıyorum. Kitabınızı benimle paylaşmak ister misiniz acaba? Ben çocuk gelişimciyim ve tuvalet eğitimi ile ilgili bulabildiğim hertürlü bilgiye, kitaba ulaşmak istiyorum bu nedenle yardımcı olursanız çok mutlu olurum. Not: kitabınıza çok iyi bakacağımdan ve birkaç gün içinde okuyup geri göndereceğimden şüpheniz olmasın. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. En önemlisi çocuğun hazır olması kitapla falan olacak şey değil çocuk hazırsa 1 günde öğrenir çok erken başlamak doğru değil sevgili anneler sabredin çocuğunuzun hazır olmasını bekleyin

    YanıtlaSil