28 Ağustos 2014 Perşembe

Normal sabundan kokulu sabun olur mu?


Kokulu sabun yapıyoruz ama kızım durmadan şekilli sabunla elini yıkamak istediğini söyleyip duruyor. Kokulu sabunlara çocuğumun elini yıkaması için güvenemedim. Normal sabunu denemeye karar verdim. Bakalım olacak mı diye. Oldu. Kokulu sabun mantığı ile benmari usulu erittim hacı şakir saf banyo sabununu. 


Biraz zor eridi ve hızlı donuyor koulu sabun hammaddesine göre. Zor oldu ama oldu. Yarım sabundan 4 adet çıktı. Kızım nasıl mutlu oldu bir bilseniz. Hemen birisi ile elini yıkadı. Canım annecim diye boynuma sarıldı. Çabama değdi.

O arada mikrodalgada ısıtılınca olmuyor. Denedim olmadı. Kokulu sabun ham maddesi mikrodalgada ısıtılıyor ama bu sabunu sakın mikrodalgaya koymayın. Çıkınca kalıptan kırık kırık oluyor. En alttaki fotoğraftaki gibi. Yalnızca benmari usulü oluyor bu işlem. Mutlu kalın...


29 yorum:

  1. Canım çok hoş olmuş,şeklini falan nasıl verdin,bende şekilli sabun yapmak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım şeker hamuru kalıbı kullandım slikon olandan.

      Sil
  2. Ne güzel olmuş :) Kalıpları nerede bulabiliriz acsba,ben de mi yapsam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. slikon kalıblarını balmar ve gittigiyorda satıcı adı kadıoğlupasta olan satıcıdan çok uygun fiyata bulabiliyorsun ben oralardan alıyorum http://www.gittigidiyor.com/arama/?satici=kadioglupasta&sra=hpa&sf=13
      8.99 fiyatı bu kız kalıbın

      Sil
  3. Ne güzel olmuş :) Kalıpları nerede bulabiliriz acsba,ben de mi yapsam :)

    YanıtlaSil
  4. Yiğenim denemişti ama olmamıştı demek ki biz yapamamışız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki yeterince uzun süre beklemimiştir. bizimki oldu ama umarım bundan sonra da olur

      Sil
  5. Kokulu mum ve sabunlara bayılıyorum ..güzel tüyolar vermişsin :)

    YanıtlaSil
  6. cocukları sevındırmek bu kadar kolay sabunda ıyı fıkır bos zanmanımda deneyeceğım sevgıler

    YanıtlaSil
  7. Yanıtlar
    1. çoook teşekkürler. senin kalıpları seviyordun değil mi

      Sil
  8. Bravo valla :) çok hoş

    YanıtlaSil
  9. süper olmuş ya benim de yapasım geldi şimdi ,hem de gece gece ama kalıp yok:(:(:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ben 8 küsüre aldım her işe yarıyor. Bir bak istersen :))

      Sil
  10. Kokulu sabunlarıda aynı şekilde eritip yapabilirmiyim sabun bazı olmadan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yaptım ve sabun bazı almaya gerek yok aynısı oluyor sabunlar rendeleyin sıcak su ekleyince kısa sürede eriyor ve benmari usulü bu karışımı eritir gibi karıştırın zaten krep hamuru gibi sıvılşıypr sonra kalıplara dökün esans ekleyince sabunun kokusu esası bastırıyor yani esans eklemek pek işe yaramıyor sıvı sabun boyası da ekleyebilirsiniz

      Sil
    2. Ben yaptım ve sabun bazı almaya gerek yok aynısı oluyor sabunlar rendeleyin sıcak su ekleyince kısa sürede eriyor ve benmari usulü bu karışımı eritir gibi karıştırın zaten krep hamuru gibi sıvılşıypr sonra kalıplara dökün esans ekleyince sabunun kokusu esası bastırıyor yani esans eklemek pek işe yaramıyor sıvı sabun boyası da ekleyebilirsiniz

      Sil
  11. Bu sitede benim gibi normlar sabundan kokulu sabun yapmayı arayanlara ipucu vereyim normlar sabun benmari usulü erimiyor 😆 ama sabunlar rendeleyin üzerine sıcak su koyunca sabun eriyor ve bi taşım benmari usulü sulu haliyle kaynatıyorsunuz ve sıvı bi hal alıyor yani krep kıvamına geliyor ve daha sonra kalıplara dökün yarım saate donuyor ben böyle yaptım ve harika oldu sabun bazıları yapılan hiç bir farkı yok içine yine sıvı sabun boyası ve esans ekleyebiliyorsunuz ama esans sabunun kokusundan belli olmuyor bilginiz olsun

    YanıtlaSil
  12. Bu sitede benim gibi normlar sabundan kokulu sabun yapmayı arayanlara ipucu vereyim normlar sabun benmari usulü erimiyor 😆 ama sabunlar rendeleyin üzerine sıcak su koyunca sabun eriyor ve bi taşım benmari usulü sulu haliyle kaynatıyorsunuz ve sıvı bi hal alıyor yani krep kıvamına geliyor ve daha sonra kalıplara dökün yarım saate donuyor ben böyle yaptım ve harika oldu sabun bazıları yapılan hiç bir farkı yok içine yine sıvı sabun boyası ve esans ekleyebiliyorsunuz ama esans sabunun kokusundan belli olmuyor bilginiz olsun

    YanıtlaSil
  13. Bende kizimin mevlutu için yapicam ama normal sabunla nasıl olur bilemedi yorumlara gore güzel oluyor bende oylemi yapayım içinede bebek pudrası esansı koyucam fikir verirseniz çok sevinirim şimdiden teşekkürler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kac tane yapmayı dusunuyorsunuz. Normal sabundan cok guzel oluyor ama bence siz once az bir miktar ile önce deneyin. istediğiniz gibi ise devam edin. pudra esansı harika oluyor.

      Sil
  14. Çok güzel 😊

    YanıtlaSil
  15. hazır sabunun üzerine sıcak su koy derken nasıl yani içine mi su koyayım sabun sulanmaz mı

    YanıtlaSil