1 Ağustos 2014 Cuma

MTA Tabiat tarihi Müzesi 'Türkiye' deki harika Dinozor Müzesi '


MTA (Maden Teknik Arama Enstitüsü)  tabiat tarihi müzesini  gezdik. Harika bir müze. Pek çok şey gördük. 1.katı dinozorlar ile ilgili, omurgalılar, omurgasızlar, prehistorya, Türkiye coğrafyasındaki bitki ve hayvanlar ile ilgili.


Maraş fili diye özel bir fil türü olduğunu öğrendik. Yukarıda ki mamut dişi. Müze yenilenmiş ve büyümüş.




Aşağıdaki bir balinanın iskeleti. Yumurtalıkta karaya vurmuş bir balina. O kadar büyük ki. İnanılmaz. Yukarıdaki de maraş fili iskeleti, fosili.




Yukarıdaki dinozor hareketli sensörle hareket ediyor. Sanki başınızın üzerinde uçan iki adet tarih öncesi canlı var. Bizim kuzular çok sevdi


Hortumlu memelilerin de bir sınıflaması olduğunu biliyor muydunuz. Ben yeni öğrendim. Kemikleri, kalıntıları fosilleri var. 




Ne kadar büyük bir deniz salyangozu değil mi? Fosil halinde kocamaaan. 






Doğal mağarayı yansıtan bir mağara da var bu katta. Giderseniz gözden kaçırmayın Sarkıtları ile yapısı ile. Sanki gerçekten girmiş gibi hissediyorsunuz.




Akbabalar, yavru ayılar, baykuşlar, kelebek koleksiyonu,kaplanlar, daha pek çoğu bu müzede. Eğer merak ederseniz Ankara da bu müze. Bahçesinde pek çok dinozor maketi var.


Engelli dostu olarak inşia edilmiş. Bebek arabası ile çok rahat bir şekilde gezebilirsiniz. Dinozorlar 2. katta. . Diğer katları da anlatacağım. Mutlu kalın...
Konu ile ilgili yayınlar
zemin kat- Uzay tarihi müzesi
1. kat -Dinozor Müzesi 
2. kat-Madencilik tarihi ve mineraller bölümü






9 yorum:

  1. İlk defa duyuyorum bu müzeyi. Sayenizde öğrenmiş oldum. En yakın zamanda gideceğim :)

    YanıtlaSil
  2. İkimizde doğa tarihi müzesi anlatmışız bugün:-) Bu müze nerede canım:-)

    Bir de küçük bir öneri, çektiğin şeylerin yanına karşılaştırabileceğimiz bir şey koyarsan büyüklükler daha iyi anlaşılıyor. Biz küçükse parmağımızla çekiyoruz ya da büyûkse çocuklar duruyor yanında falan:-)

    YanıtlaSil
  3. Bir jeoloji muhendisi olarak postunuzda fosillerle karsilasinca pek mutlu oldum :)) gercekten guzel bir muzedir cok ii yapmissiniz gezmekle ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa senin jeoloji mühendisi olduğunu bilmiyordum ben. :)))

      Sil
  4. Yenilendikten sonra görmedim gitmeli!

    YanıtlaSil