9 Mayıs 2014 Cuma

22-24. Ay Sosyal - Duygusal Gelişim Alanı Etkinlik Planı



Gelişim Göstergesi:
  • 22-24.1.Sosyal iletişim kalıplarını kullanır.
  • 22-24. 2. Evde basit işlere yardım eder.
Öğrenme Süreci
  • 22-24. 1. Yetişkin çocuğa “ teşekkür etme, günaydın, iyi günler” gibi sosyal iletişime yönelik durumlarda model olur. Çocuğun da bu kalıpları kullanması için destek verir. Bu tür sosyal iletişim kalıpları içeren resimli çocuk kitapları okunur, kartlar incelenir, şarkılar söylenir.
  • 22. 24. 2. Yetişkin çocuğa ev de ve kurumda basit işlere yardım etmek amacıyla küçük sorumluluklar verir. Masa hazırlarken peçeteleri masaya koyma, eğitim ortamını toplama, giysilerini katlama/toplama gibi davranışları çocuktan bekler
                                                                       
    Özel Gereksinimli Bebekler İçin Uyarlama
    • 22-24. 1. Yetişkin sosyal iletişime yönelik ifadeleri yerinde ve zamanında sık sık kullanarak özel gereksinimli çocuğa model olmalıdır. Çocuğu da bunları uygun şekilde kullanması için teşvik etmelidir. Yetişkin özel gereksinimli çocuk sözcükleri uygun şekilde kullanmaya başlayana kadar, her kullandığında “aferin, çok güzel söyledin” şeklinde onaylayıcı ifade kullanmalıdır
    • .22-24. 2. Yetişkin, evde bulaşık yıkama, toz alma yemek yapma vb. basit ev işlerini yaptığı sırada özel gereksinimli çocuğun kendisini izlemesine fırsat vermelidir. Güvenli ve uygun ortamı sağladıktan sonra özel gereksinimli çocuğun benzer hareketleri taklit yoluyla yapmasını sağlamalıdır.
    Açıklama
    • 22-24. 1. Sosyal iletişim kalıpları günlük yaşamda diğer insanlarla olan iletişimi kolaylaştıran sözcük ve cümlelerdir. “Teşekkür etme, Günaydın, merhaba, iyi günler “ gibi nezaket sözcükleri günlük hayatta sıkça kullanılan iletişim kalıplarına örnek olarak verilebilir. Çocuk bu tür sosyal iletişim kalıplarını kullanması için teşvik edilmelidir.
    • 22.24. 2. Yetişkinin yaptığı birçok işte çocuk rol almak istiyorsa engellenmemeli, ona da rol ve sorumluluk verilmelidir. Çocuğun yardım etme, birlikte iş yapma gibi davranışları karşısında yetişkin “Aferin, Teşekkür ederim” gibi sözlerle ya da gülümseme, kucağa alma gibi davranışlarla memnuniyetini belli etmelidir.
    Değerlendirme
    • Duygularını ses çıkararak, yüze bakarak, dokunarak ifade etmesi, yetişkin desteği ile öfkesinin geçmesi, basit işlere yardım etmesi gibi davranışları izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
    Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal  amaç ve kazanım ve etkinlik  listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli  konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Tasarım: Sawako Kuronuma