6 Mayıs 2014 Salı

16-18. Ay Sosyal - Duygusal Gelişim Alanı Etkinlik Planı


Gelişim Göstergesi:
  • 16-18.1.Başkalarının duygusal ifadelerini taklit eder.
  • 16-18. 2. Öfkelendiğinde yetişkin desteği ile sakinleşir.
  • 16-18. 3. İlgi çekmek için çeşitli davranışlar gösterir.
  • 16-18.4. Aynı mekânda diğer çocuklarla etkileşime girmeden oyun oynar.
  • 16-18.5.Yetişkinle etkileşimli oyun oynar.
Öğrenme Süreci
  • 16-18.1. Yetişkin çeşitli duyguları farklı yüz ve beden ifadeleri ile göstererek çocuğa model olur. Çocuktan taklit etmesini bekler. Çocuğa kitap okunurken öyküde geçen duygusal ifadeler önce yetişkin sonra da çocuk tarafından taklit edilir. Yetişkin çocuğun doğal olarak gösterdiği duygularla ilgili taklit davranışlarını destekler.
  • 16-18. 4. Yetişkin, çocuğun bir ya da iki farklı çocukla aynı ortamda oynaması için fırsat oluşturur. Çocuğun diğer çocuklarla etkileşime geçmeden bireysel olarak oyun oynamasını gözlemler.
  • 16-18. 5.Yetişkin, çocukla karşılıklı olacak biçimde çeşitli oyun oynar (fış fış kayıkçı, örümcek kardeş, kuklaları ve ya bebekleri karşılıklı konuşturma gibi).
                                                                       
    Özel Gereksinimli Bebekler İçin Uyarlama
    • özel gereksinim uyarlaması yok
    Açıklama
    • 16-18. 2 ve 16.-18.3. Çocuğun beslenme, temizlik, uyku, güvenlik ve oyun ihtiyaçları geciktirilmeden karşılanmalıdır. Yetişkin çocuktaki olumsuz tepkileri önceden fark edip bu tepkiler ortaya çıkmadan önce ona yeterli zaman ayırmaya özen göstermelidir. Özellikle engellendiğinde, uykusuz kaldığında ve /veya yorulduğunda kendini kontrol edemeyebilir, öfke tepkileri gösterebilir. Yetişkinin ilgisini çekmek için yetişkinin yüzünü eli ile kendine doğru çevirme, eteğini çekiştirme, istenmeyen davranışı sergileme gibi davranışlara başvurabilir.
    • 16-18.4.Paralel oyun çocuğun diğer çocuklarla aynı mekânda farklı oyunlar oynamasıdır. Aynı oyuncağı zaman zaman birlikte kullanabilirler.
    • 16-18. 5. Yetişkin sık sık çocukla birlikte oyun oynamak için fırsat yaratmalıdır. Bu sayede çocuk başkaları ile sosyal iletişim becerilerini kazanmaya başlayacaktır
    Değerlendirme
    • Duygularını ses çıkararak, yüze bakarak, dokunarak ifade etmesi, yetişkin desteği ile öfkesinin geçmesi, basit işlere yardım etmesi gibi davranışları izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
    Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal  amaç ve kazanım ve etkinlik  listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli  konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Tasarım: Sawako Kuronuma