12 Mayıs 2014 Pazartesi

1. Ay Kaba - Motor Alan Gelişim Alanı Etkinlik Planı

                                      
                                                                 
Gelişim Göstergesi:
  • 1.1 Başını ve boynunu kısa süreli kontrol etmeye çabalar.
  • 1.2 Sırt üstü pozisyonda yatarken ani bir uyaran verildiğinde sıçrar.
Öğrenme Süreci
  • 1.1.Yetişkin bebeği çeşitli zamanlarda kucağına alır. Bebeğin başını 2-3 saniye kadar dik tutmaya çabalayıp çabalamadığını takip eder.
  • 1.2 Yetişkin, bebek sırt üstü yatarken bebeğin duyabileceği bir mesafede ellerini birbirine olabildiğince hızlı bir şekilde vurur. Bebeğin, bu ani ses karşısında kol ve bacaklarını aynı anda açıp kapaması beklenir.
                                                                       
    Özel Gereksinimli Bebekler İçin Uyarlama
    • 1.1. Özel gereksinimli bebek başını dik tutamayabilir. Yetişkin özel gereksinimli bebeği kucağına aldığında bebeğin başını dik tutup tutmadığını, eğer tutabiliyorsa ne kadar süreyle tutabildiğini takip etmelidir.
    • 1.2. Yetişkin özel gereksinimli bebeği sırt üstü yatırmalı, bebeğin duyabileceği uzaklıkta kuvvetli ses (el çırpma vb.) çıkarmalıdır. Özel gereksinimli bebeğin yüksek sese karşı kol ve bacaklarını aynı anda hareket ettirmesi gerekmektedir. Yetişkin özel gereksinimli bebeğin verdiği tepkileri dikkatle izlemelidir.
    Açıklama
    • 1.1 Bebek doğumdan sonraki ilk haftalarda baş ve boynunu kontrol etmekte zorlanır. Ayın sonlarına doğru bu kontrol süresinde artış olur. Bebek bu yönde değerlendirilmelidir.
    • 1.2. Bebek için uyaran olarak verilen sesin çocuğu uzun süre huzursuz edecek şekilde olmaması gerekmektedir. Ayrıca bebekte bu tepkinin; 2. aya kadar görülmemesi durumunda bir uzmana başvurulmalıdır. Bebeğin bu tepkilerinin; yaşamın ilk 4. ayında görülmesi, prematür ya da düşük doğum ağılığı olan bebeklerde ise 6. aya kadar görülmesi normal kabul edilmelidir.
    Değerlendirme
    • Bebeğin baş ve boyun kontrolü izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
    Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal  amaç ve kazanım ve etkinlik  listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli  konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Tasarım: Sawako Kuronuma