29 Nisan 2014 Salı

4. Ay Sosyal - Duygusal Gelişim Alanı Etkinlik Planı



Gelişim Göstergesi:
  • 4.1.Görme alanına giren sesli nesnelere / varlıklara ilgi gösterir.
  • 4.2.Görme alanına giren hareketli nesnelere / varlıklara ilgi gösterir.
  • 4.3.Farklı yüz ifadelerine tepki verir.
Öğrenme Süreci
  • 4.1.Yetişkin, bebeğin görme alanı içerisinde durarak eline aldığı ses çıkaran bir oyuncağın ses çıkartmasını sağlayarak bebeğin dikkatini çeker. Bazı durumlarda, bebeğin görme alanında bulunan başka kişi ya da hayvanların da seslerine dikkatini yöneltmesini sağlar.
  • 4.2.Yetişkin, bebeği sırtüstü yatırır değişik el kuklaları ya da oyuncaklar kullanarak çocuğun görme alanı içerisinde oyuncağı sağa sola, ileri geri, dairesel vb. biçimlerde hareket ettirir ve bebeğin oyuncağın hareketlerini gözüyle izlemesini bekler.
  • 4.3. Yetişkin, bebekle yüz yüze gelecek şekilde durur. Ağlama, gülme, şaşırma ve komik yüz ifadelerini kullanarak bebeğin kendisine gözlerini açarak, farklı sesler çıkararak, ellerini ve kollarını hareket ettirerek tepki vermesini bekler.
                                                                       
    Özel Gereksinimli Bebekler İçin Uyarlama
    • 4.2.Yetişkin özel gereksinimli bebekle göz kontağı kurmaya çalışarak ona gülümsemeli ve yumuşak bir ses tonuyla konuşmalıdır. Ayrıca canlı renkli çıngırak vb. oyuncakları bebeğin görme alanı içinde hareket ettirerek bakmasını ve gözüyle takip etmesini sağlamalıdır. Az gören ve görme engelli bebek için nesnenin canlı renkli olmasının yanı sıra ses çıkaran ve farklı dokunma  yüzeyine sahip olması da gerekmektedir. Özel gereksinimli bebeğin verdiği sözlü veya sözlü olmayan tepkiler dikkatle izlenmelidir. Uygulama normal gelişim gösteren bebeklere göre daha sık tekrar edilmelidir.
    • 4.3. Yetişkin özel gereksinimli bebekle göz kontağı kurmalı, gülme, ağlama, küsme, kızma gibi farklı duygulara yönelik yüz ifadelerini abartılı bir biçimde taklit etmelidir. Yetişkin az gören veya görme engelli bebeklerin yüzün bölümlerini tanıması için elleri ile dokunmasını sağlar. Bunu yaparken ses de çıkararak özel gereksinimli bebeğin yetişkinin yüzündeki ifadeler arasındaki farklılıkları algılamasını kolaylaştırmalıdır.
    Açıklama
    • 4.1. Bu etkinlik sırasında çıngırak, müzik kutusu, sıkınca ses çıkaran oyuncaklar, flüt, davul, zil vb. gibi ses çıkaran materyaller insan sesleri ile el çırpma, parmak şıklatma, ayrıca kedi, köpek, kuş sesleri de kullanılabilir.
    • 4.2. Yetişkin, el kuklalarının yanı sıra kurmalı oyuncaklar ve mobiller kullanabilir. Bebeğin, görme alanı içerisindeki hareket eden nesne ve varlıklara karşı tepkilerinin olup olmadığı gözlemlenir. Gülme, ses çıkarma, başını çevirme, gözü ile takip etme, kol-el ve bacakları ile hareket etme gibi davranışları var ise kayıt edilir.
    • 4.3. Bebeğin, yetişkinin kullandığı yüz ifadelerine uygun tepki vermesi beklenir. Ağlama ifadesine yüzünü buruşturma, komik yüz ifadelerine gülmesi gibi.

    Değerlendirme
    • İlk dört ayda reflekslerinin görülüp görülmediği izlenir. Sosyal gülümseme ve gülmenin başlayıp başlamadığı izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
    Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal  amaç ve kazanım ve etkinlik  listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli  konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Tasarım: Sawako Kuronuma