4 Mart 2014 Salı

31-36. Ay Dil Gelişim Alanı Etkinlik Planı


Gelişim Göstergesi:
  • 31-36.1.İki basit cümleyi birleştirir.
  • 31-36.2.Resimde gördüğü olayları anlatır.
  • 31-36.3.Dinlediği öyküyü anlatır.
  • 31-36.4.Çevresindeki ya da öyküdeki olayları dramatize eder.
  • 31-36.5.Açık uçlu sorular sorar.
Öğrenme Süreci
  • 31-36.1-31.-36. 2. Yetişkin, çocuğa resimli öykü kitaplarındaki, dergilerdeki ya da olay kartlarındaki resimleri gösterir. Öyküyü/resimleri basit cümleleri birleştirerek anlatmasına fırsat verir.
  • 31-36.3-31-36.4. Yetişkin, çocuğun sevdiği kitaplardan birini okur. Çocuğun öyküyü anlatması için “Öyküde kimler vardı?, Ne yapıyorlardı?, Nasıl yapıyorlardı?” gibi sorular sorarak öyküyü anlatmasını ister. Öyküdeki varlıkların, davranışlarını, konuşmalarını, ses ve hareketleriyle dramatize etmesini bekler.
  • 31-36.5. Yetişkin, çocuğa kitap okurken çocuğun “ne, kim, nerede, nasıl, neden, ne zaman” gibi sorular sormasına izin verir. Çocuğun sorduğu bu soruları yanıtlayarak, çocuğu başka sorular sorması için cesaretlendirir.
                                                                       
    Özel Gereksinimli Bebekler İçin Uyarlama
    • 31-36.2. Az gören veya görme engelli çocuklar için dokunma kitaplarını kullanarak çocuğun algılamasını kolaylaştırmalı, sonra sözel olarak ifade etmesine fırsat vermelidir. Yetişkin, işitme ya da zihinsel engelli çocuklar için onların resimli karttaki olayı anlatmalarına yardımcı olmalıdır.
    Açıklama
    • 31-36.2. Çocuk, aralarında neden-sonuç, zaman, şart, yer ilişkileri bulunan bileşik anlamları tek cümlelerle anlatabilir. Olayları öncelik sonralık sırasına dizebilir.
    • 31-36.3.Bu yaş çocuklarında cümle hatırlama ve dinlenen öyküyü tekrar anlatma, çocuğun dilin anlam ve söz dizimi yönlerini kullanma yeteneği hakkında bize fikir verir. Ortalama olarak 16 sayfalık resimli öykü kitapları bu yaş çocuklarına okunabilir.
    • 31-36.4.Çocukların dil gelişiminin ve yaratıcı hayal gücünün desteklenmesi için basit sözsüz hareketlerle pandomim çalışmaları yapılmalıdır.
    • 31-36.5. Bu dönem çocuğun çok soru sorduğu bir dönemdir. Bu nedenle yetişkin, çocuğun sorduğu açık uçlu soruları geçiştirmemeli, sabırla cevaplamalıdır.

    Değerlendirme
    • Çocuğun üç ya da daha fazla sözcüklü cümleler kurması, resimde gördüğü ya da dinlediği şeyleri anlatması izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
    Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal  amaç ve kazanım ve etkinlik  listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli  konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Tasarım: Sawako Kuronuma