4 Mart 2014 Salı

22-24. Ay Dil Gelişim Alanı Etkinlik Planı


Gelişim Göstergesi:
  • 22-24.1.İki sözcüklü cümle kurar.
  • 22-24.2.Elliden fazla sözcüğü anlamına uygun kullanır.
  • 22-24.3.Zamirleri kullanır
  • 22-24.4 Soru cümleleri kurar.
  • 22-24.5.Bildiği şarkı ya da tekerlemelere eşlik eder.
Öğrenme Süreci
  • 22-24.1, 21-24.2 ve 21-24.3 Yetişkin, dergiler ya da kitaplardan bulduğu çeşitli resimleri çocuğa gösterir. Çocuğa “Bu resimde neler var?” diye sorarak çocuğun iki ya da daha fazla sözcükten oluşan cümleler kurarak cevap vermesini bekler.
  • Çocuğa ait bir nesneyi göstererek “Bu kimin?” diye sorar. Çocuğun “Benim” diye cevap vermesini bekler. Eğer çocuk sadece nesnenin adını söylüyorsa yetişkin çocuğun adını söyleyerek “Bu Ece’nin/Volkan’ın oyuncak ayısı” der ve başka bir nesne göstererek sorusunu tekrarlar.
  • 22-24.4.Yetişkin, çocuğa “Bu ne?”, “Bu kimin?” gibi çeşitli sorular sorması için fırsat verir.
  • 22-24.5. Çocukla yetişkin ”Mini Mini Bir Kuş”, “Baş Parmağım Nerdesin?” gibi şarkılar söyler ve parmak oyunları oynar. Çocuğun bu oyunlara eşlik etmesini bekler.
                                                                       
    Özel Gereksinimli Bebekler İçin Uyarlama
    • 22.24.3. Yetişkin, az gören veya görme engelli çocuk ile çalışırken nesneyi dokunarak tanıması için ona fırsat verdikten sonra sözel olarak uygun zamiri ifade etmelidir. İşitme engelli çocuk için ben, sen, o zamirleri üzerinde sık tekrarlar yapıldıktan sonra aitlik ifade eden benim, senin, onun gibi zamirler üzerinde durulmalıdır
    Açıklama
    • 22-24.1. Yetişkin, çocukla kurduğu sözlü iletişimde Türkçe dil bilgisi kurallarına uygun konuşmalıdır. Yetişkin, çocuğun sevimli gelen yarım konuşmalarını taklit ederek pekiştirmemelidir.
    • 22-24. 3. Çocuktan beklenen “benim bebeğim.” “onun arabası.” gibi cümleler kurmasıdır
    Değerlendirme
    • Çocuğun resmini gördüğü yakın çevresindeki nesneleri gösterip isimlendirmesi, iki-üç sözcükten oluşan cümleler kurması, elliden fazla sözcüğü anlamına uygun kullanması izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
    Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal  amaç ve kazanım ve etkinlik  listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli  konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Tasarım: Sawako Kuronuma