4 Mart 2014 Salı

16-18. Ay Dil Gelişim Alanı Etkinlik Planı


Gelişim Göstergesi:
  • 16-18.1. Ritmik sesleri mırıldanarak tekrar eder.
  • 16-18.2. Melodik sesleri mırıldanarak tekrar eder.
  • 16-18.3.Sözel oyunlar oynar.
  • 16-18.4.Eylemleri uygun ses taklitleriyle ifade eder.
  • 16-18.5. İsimleri söylendiğinde kitaptaki resimleri gösterir.
Öğrenme Süreci
  • 16-18.1-16-18.2-16-18.3. Yetişkin, çocukla birlikte Fış Fış Kayıkçı, Ali Babanın Çiftliği gibi şarkılı oyunlar oynar . Çocuğu da şarkıya eşlik etmesi için teşvik eder.
  • 16-18.4. Yetişkin, çocuğun oyunları sırasında bebeğini uyuturken “ee” diye, arabasını sürerken “düt düt” diye ses çıkarıp çıkarmadığını gözlemler. Daha sonra ses taklitlerini kendisi de çeşitlendirir.
  • 16-18.5. Yetişkin; her sayfada tek resim ve tek sözcük ya da cümle içeren ABC kitaplarını kullanarak varlıkların ismini sorar. “Tabak nerede?, Çiçeği göster” gibi sorularla çocuğun sorulan nesnenin resmini göstermesini bekler. Yetişkin belirli aralıklarla çocukla birlikte aile albümüne bakar. Çocuktan albümde tanıdığı kişileri, sorarak “amca nerede?, halayı göster” gibi ifadelerle çocuğun tanıdığı kişileri göstermesini ister.
                                                                       
    Özel Gereksinimli Bebekler İçin Uyarlama
    • 16-18.5. Az gören veya görme engelli çocuk için bu resimlerin farklı dokunma yüzeylerine sahip olmaları, varsa seslerinin de dokunarak tanımaya eklenmesi gerekmektedir. Az gören çocukla da uygulama kişilerin belirgin bir biçimde görülebildiği büyük boydaki fotoğraflarla yapılmalıdır.
    Açıklama
    • 16-18.2.Çocukların sahip oldukları sözcük sayısı ve sözcüklerin nitelikleri yönünden bireysel farklar olduğu dikkate alınmalıdır.
    • 16-18.4. Uygun ses taklitleri “dütdüt, çuf çuf” gibi seslerdir.
    Değerlendirme
    • Çocuğun resmini gördüğü yakın çevresindeki nesneleri gösterip isimlendirmesi, iki-üç sözcükten oluşan cümleler kurması, elliden fazla sözcüğü anlamına uygun kullanması izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
    Bu etkinlikler ve gelişim çizelgesi milli eğitim bakanlığı eğitim programından. Tüm ayların bilişsel, ince-motor, kaba-motor, sağlık, dil, sosyal-duygusal  amaç ve kazanım ve etkinlik  listesi için buraya tık tık. (Çocuğunuzun gelişim farklılıkları olabilir. Yazılanlar bilgi amaçlıdır. Kesinlik içermemektedir. Lütfen çocuklarınızla ilgili önemli  konularda sadece konunun uzmanlarından bilgi ve yardım alınız.)

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Tasarım: Sawako Kuronuma