30 Kasım 2013 Cumartesi

Ördeklerimizi Ziyaret Ettik


Ördeklerimizi ziyarete gittik. Onları sağlıklı ve mutlu görmek bizi çok mutlu ediyor. Ne güzel, o kadar huzurlu ve güvende görünüyorlar ki. Oğliş onları görünce çok seviniyor. Kızım ' ördeklerim' diye öyle bir koştu ki onlara. Sizi çok özledim dedi. Ördekleri  nasıl büyüttüğümüzü okumak için buraya Nerden nereye, avucunuzda uyurlarken kocaman oldular.

Makarnadan d Harfi Yapmak


D harfi çalışmamız içinde makarnadan d harfi yaptık. Kuruyunca boyayacağız. Kızım için yaptığımız bu etkinliği oğlum da yaptı. Ablasına yardım etti. Makarnaları boyamayı oğlişin uyumasına bırakmam gerekecek. Oğliş boyalı makarnaları ağzına alabilir, yerinden sökebilir nede olsa.

29 Kasım 2013 Cuma

Minik Eller 3-4 Yaş Faaliyet Kitabımız Bitti


Minik eller Etkinlik dosyası 36-48 ay bitti. Daha önceden başlamıştık, geçen sen ve bitirebilmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Bu gün neler yaptık neler, kesme yapıştırma ile bir tabak meyve sepeti yapma, kağıttan keserek maske yapma, geyik kesme, şemsiye yapma, yağmur bulutları  yapma da.

28 Kasım 2013 Perşembe

Bebişlere Aşı Yaptırmaya Baba Gitsin Kampanyası


Her aşı öncesi bizimkilere ateş düşürücü şurup verip öyle aşıya götürürüm. Hep aklımda şu soru olur, cevabını bildiğim, ama yine de aklımdan çıkmayan bir soru: 'Acaba aşı yaptırarak doğru mu yapıyorum?' Evet kesinlikle ama kesinlikle doğru yapıyorum. 
Bir taraftan, aklımın diğer köşesinden atak 'ya aşıya karşı çıkanlar haklıysa 'Bazen de 'Aşı takvimini hazırlayanların  hiç mi çocuğu yok. Niye aynı anda bu kadar aşı vuruluyor ' diye sorguluyorum, sonra kendi sorularımın kendim gülüyorum. Çünkü bazı aşılarda koruyuculuk %!00. Aşıyı vurdurmayıp da ne yapacağım. Allah korusun tüm bebişleri hastalıktan.
Aşılar ve aşılarla ilgili aklımda kalanlar neler:

25 Kasım 2013 Pazartesi

Yavru Köpek Kitabı


Yavru köpek kitabı Tübitak yayınlarından.Anne Civardi yazarı. Küçük bir köpek sahibi olmanın nasıl bir şey olduğunu anlatıyor.3-6 yaş kitapları arasında. Benim şeker kızımı pek sarmadı kitap. Basit geldi. Daha önce kedi beslediğimiz için ne var, onlar zaten olmalı gibi baktı galiba. Oğlişin ilgisini çeker belki kitap. Oğliş kedimize yetişemedi. O nedenle ona farklı gelir belki. Dikkat edin bu kitap beklenenin aksine çocuğunuzun köpek alalım demesine neden olabilir.


Kızım köpek istiyor. Evde bakmayı da çok istiyor.  köpek istiyor : )) Söz verdim biz kızıma, bir gün  evde köpek besleyeceğiz diye ama şimdi değil. Sebebinde  de anlaştık. Hayvanlar ihtiyaçlarını söyleyemedikleri için apartmanda rahat edemez, üzülür.

24 Kasım 2013 Pazar

Öğretmenler Günümüz Kutlu Olsun



 Bir yanım sağlıkçı bir yanım eğitimci, ama asıl mesleğim, anneliğim. Aslına bakarsanız tüm anneler en değerli öğretmenler değiller mi?. 24 Kasım Öğretmenler günü, tüm annelerin günü. Öğretmenler günümüz kutlu olsun sevgili anneler . Mutlu kalın...

23 Kasım 2013 Cumartesi

Ev Yapımı Ekmek Yapmak : ))


İnsanın evinde ekmek pişirme makinesi olunca ekmek yapmak çok kolay oluyor. Unu malzemeyi koyuyorum,  ekmekler oluyor. Ne güzel o kendi kendine yapıyor, yoğuruyor, pişiriyor kapanıyor. Hatta tembellik yapıp bazen hamur miktarını çok yapıp, içinden alıyorum  onunla da çocuklara puaça yapıyorum.

Minik eller 4-5 yaş


Minik Eller Faaliyet dosyasından etkinlik yaptık. Duru yayınlarından. Atatürk, ev, kitap ayracı ve uğur böceği. Bu etkinlikleri yapmak makas çalışması için yararlı oluyor. Makas çalışması 36-48 ay çocuklarda çok önemli.

Patatesli Köfte ve Mutlu Anne


Çocukla yapılabilecek bir yemek daha. Köfteleri dizmek annenin, patates ve soğanları gösterilen yerlere yerleştirmek çocuğun. Sarımsaklarla biberlerde çocuğun tabi. Sonuç enfes bir anne kız ortak yapımı.  Ve kızı büyümüşte annesine yardım edermiş diye düşünen çok mutlu bir anne.

Renkler ve Şekiller Yapa 3-4 Yaş Etkinlik Kitabı


                                     

Renkler ve Şekiller yapa yayınlarından. Yazarı pedagog Berkay Dinç Deligöz. 36-48 ay dönemine uygun. Kızımla birlikte bir gecede bitiverdik. Çerez gibi bir kitap. Çocuklarda başarı duygusunu destekliyor.


22 Kasım 2013 Cuma

Aç Tırtılı Doyurduk


Aç tırtıl mısır cipsi kutusu ile hazırlanan bir oyuncak. Eva marka renkli süngerlerle kaplayıp yapıştırdım. Ayaklarını da yapmayı planladım ama bizim oğliş kesin ayaklarını saniyesinde koparacaği içini  vaz geçtim. Oğlumla kızım eva süngerle kaplı tırtılı makarna ile bayağı beslediler.

20 Kasım 2013 Çarşamba

Böyle Bir Kuyrukla Ne Yapardın


 Bu kitap süper bir kitap. Tübitak yayınlarından ve emin olun bayılacağınız bir kitap . Yazarı Steve Jenkins ve Robin Page.  Kızımla birlikte çok okuduk, darısı oğlumla okumaya inşallah.

19 Kasım 2013 Salı

ELC Sıralama ve Vurma Uyuncağı


Biz bunu Mothercare den aldık. Ürün dıştan çok eğlenceli göründü. Vurur, yerleştirir, şekilleri öğretir. Kullanmaya başladığımızda tam bir hayal kırıklığı idi. Şekiller yerine tam uymuyor, ben bile zor yerleştiriyorum. Oturmuyor yerine . Bir kere yerleşti mi çıkarmak çok zor. yaş grubu 12 ay ve üstü diye satılıyor, ama ancak 3 yaş ve üstü yerleştirebilir şekilleri geri yerine. Vurunca da zor çakılıyor şekiller yerine. Yıldız daire üçgen ve kare den yalnız daireyi aktif olarak kullanabiliyorsunuz.

18 Kasım 2013 Pazartesi

Doğuma Giderken Yanınıza Alınacaklar


 Şu sıralar etrafımda bayağı bir gebe var. Hep aynı muhabbet, doğum çantası hazırlama, doğumum yaklaştı, sıkıntılarım arttı, ay ben ne yapacağım. Sağlıkçı da olunca daha bir sorular artıyor. Bende baktım zaten pek çok kişiye anlatıyorum, bir de deneyimlerimi ve bildiklerimi paylaşayım dedim.(gebelik için tavsiyeler için buraya tık tık


Benim  doğuma 2 hafta kala, gece kalkışlarım, bebişimin bir yerlerde toplanması, gece kalkıp nefes alamama, karnımın bir yerlerinin aniden sertleşmesi, (çok sıklaşırsa doktor aranacak)  çok artmıştı. NST-Bebek stres testi sonuçlarına güvenip, yine de aman doğuruyor muyum stresine girdiğim çok olmuştu.Sinirim tepemde gezmiştim, korkmuştum, endişelenmiştim, etrafımdaki herkese bir ara gıcık olmuştum. Hele kendisinin nasıl normal doğum yaptığı ve bunlar normal, sıkıntın olacak deyip, sıkıntımı önemsizleştirmeye çalışanlara iyice gıcık olmuştum. Yav kardeşim tamam herkes bu sıkıntıyı yaşamış olabilir ama ben şu an sıkıntı çekiyorum ve bunu göstermeyim mi. Canım yanıyor, normal herkes çekti , nefes alamıyorum bazen , normal, herkes çekti, en sonunda  'ay patlicam doğuracam burada, şimdi göreceksiniz normali' dediğimi hatırlıyorum.: ))

31-36. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı



Gelişim Göstergesi:
  • 31-36.1. Neden-sonuç ilişkisi kurar.
  • 31-36.2. Nesneleri birden fazla özelliğine göre sınıflar.
  • 31-36.3. Sorulduğunda zıt kavramları söyler.
  • 31-36.4 Yakın geçmişteki olayları hatırlar.
  • 31-36.5 ‘Tek’ ve ‘çift’ kavramlarını içeren yönergelere uyar.
  • 31-36.6. İki nesneyi belirli bir özelliğe göre sıralar.
  • 31-36.7. Basit ritim kalıplarını tekrar eder.
  • 31-36.8. Basit şarkıları ezberler.
Öğrenme Süreci
  • 31-36.1. Yetişkin, çocuğa gelişim düzeyine uygun olarak “Balonu çok şişirirsem ne olur? Yumurta yere düşerse ne olur? Yağmurda şemsiye olmadan yürürsem ne olur?” gibi sorular sorarak olayların nedenleri ve sonuçları hakkında sohbet eder. Çocuğun direk gözlemleyebileceği uygulamalar yaparak sonucu görmesini sağlar. Çocuğun olayların sonucuna ilişkin yorum yapmasını bekler.
  • 31-36.2. Yetişkin, çocuğun nesnelerin farklı özelliklerine göre gruplama yapabileceği ortamlar yaratır. Bunun için legolar ya da tahta blokları kullanır. Çocuğun, yere karışık bir şekilde koyulmuş olan tahta blokları ya da legoları renk, şekil, büyüklük, uzunluk gibi özelliklerden aynı anda ikisini dikkate alarak bir araya getirmesini bekler. “Kırmızı, uzun blokları buraya ya da mavi, kısa blokları şuraya koy” ya da “Sarı, küçük legoları bu sepete; yeşil, büyük legoları diğer sepete koy” diyerek nesneleri gruplamasını ister.

25-30. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı


Gelişim Göstergesi:
  • 25-30.1 Tek basamaklı sayıları ard arda söyler.
  • 25-30.2 Çeşitli rollere girerek oyun oynar.
  • 25-30.3 Söylenen rengi gösterir.
  • 25-30.4 Ard arda verilen üç yönergeyi yerine getirir.
  • 25-30.5 Varlıkların seslerini resimleriyle eşleştirir.
Öğrenme Süreci
  • 25-30.1. Yetişkin, çocukla birlikte blokları, legoları, resimli hikâye kitaplarını, bebekleri, arabaları, masaları, sandalyeleri sayar.
  • 25-30.2. Yetişkin, çocukla materyal olmadan oyunlar oynar. Hasta çocuğun doktora gitmesi, alışveriş yapma gibi oyunları sözel olarak planlar ve rolleri paylaşır. Bu oyunlar sırasında yetişkin, çocuğu, doktor, aşçı, öğretmen gibi farklı rolleri canlandırması için cesaretlendirir.

22-24. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı

Gelişim Göstergesi:
  • 22-24.1. Nesneleri merak eder/inceler/kurcalar.
  • 22-24.2. Şekilleri uygun boşluklara yerleştirir.
  • 22-24.3. Sorulduğunda varlıkların ya da parçalarının isimlerini söyler.
  • 22-24.4. Sembolik oyun oynar.
  • 22-24.5. Gözlemlediği davranışları model olmadığında da taklit eder.
  • 22-24.6. Yer bildiren yönergelere uygun tepkide bulunur.
  • 22-24.7. Parça bütün ilişkisi kurar.
Öğrenme Süreci
  • 22-24.1. Yetişkin, uygun gördüğü nesneleri güvenliğine dikkat ederek radyo, fotoğraf makinesi, saat, bilgisayar klavyesi gibi nesneleri çocuğa verir. İncelemesi için zaman tanır. “Acaba bunun içinde ne var?, Nasıl çalışıyor?” gibi çeşitli sorularla çocuğu yönlendirir.

19-21 Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı


Bunu ekim ayında yayınlamıştım bilişsel gelişim planı için Buraya tık tık  19-21. ay incemotor, kabamotor, sosyal , beslenme ve sağlık, dil gelişim çizelgeleri için buraya tık tık .

16-18. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı



Gelişim Göstergesi:
  • 16-18.1 Daha önceden tanıdığı varlıkları başka bir yerde gördüğünde tanıdığını belli eder.
  • 16-18.2 Basit problem durumlarına çözüm üretir.
  • 16-18.3 Uzaktaki nesneyi gösterir.
  • 16-18.4 Birbirini izleyen iki yönergeye uyar.
  • 16-18.5 Vücudun iki parçasını gösterir
Öğrenme Süreci
  • 16-18.1. Yetişkin, çocuğun tanıdığı kişi ya da nesnelerle, bahçe, park, market gibi farklı ortamlarda da karşılaşmasına olanak sağlar. Bu kişi ya da nesnelerle etkileşimde bulunmasına imkân yaratır, daha önce nerede, ne zaman ve nasıl gördüğü ile ilgili konuşur.
  • 16-18.2. Yetişkin, çocuktan, ulaşamayacağı yükseklikteki bir eşyasını almasını ister. Çocuğun farklı yollar deneyerek eşyaya ulaşması için zaman verir. Farklı nesneleri kullanarak ulaşma çabalarını teşvik eder. Örneğin; masanın üzerindeki oyuncağına ulaşmak için örtüyü çekmesi, divanın altına kaçan oyuncağını sopa ile çıkarması, yüksekteki rafa uzanmak için sandalye ya da minder kullanması gibi farklı çözüm yöntemleri denemesine fırsat sağlar.

17 Kasım 2013 Pazar

13-15. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı



Gelişim Göstergesi:
  • 13-15.1 Nesneyi en son saklandığı yerde bulur.
  • 13-15.2 Çeşitli nesneleri oyun aracı olarak kullanır.
  • 13-15.3 Mekândaki eşyaları yerlerinde arar.
  • 13-15.4 Özellikleri söylenen nesneleri verir.
  • 13-15.5 Doku özelliği söylenen nesneyi gösterir.
  • 13-15.6 Sorulan varlıkları işaret parmağı ile gösterir.
Öğrenme Süreci
  • 13-15.1. Yetişkin, çocuğun oyuncağını onun gözünün önünde farklı yerlere saklar. Çocuğun nesneyi en son saklanan yerde bulmasını bekler. Çocuğun oyuncağı bulması için ipuçları vererek yönlendirir.
  • 13-15.2. Yetişkin, çocuğun eline mandal, tahta kaşık, kavanoz kapakları ve çay tabakları gibi çeşitli gerçek nesneler verir. Bu nesnelerle oyun oynaması için fırsatlar yaratır. Bu materyallerle oynamasını sağlar.
  • 13-15. 3. Yetişkin çocukla birlikteyken içinde bulundukları odadaki eşyaları isimlendirir, ismini söylediği nesneyi bulup getirmesini ya da yerini göstermesini ister. Çocuğun da nesnenin ismini tekrar etmesini ister.

12. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı



Gelişim Göstergesi:
  • 12.1. Saklanan nesneleri birden fazla yerde arar.
  • 12.2. Bir grup nesne arasından adı söylenen nesneyi gösterir.
  • 12.3. Çevresinde oynayan çocukları izler
Öğrenme Süreci
  • 12.1.Yetişkin, bebekle karşılıklı oturur. Aralarına üç tane minder yerleştirir. Yetişkin elindeki nesneyi, bebek görmeden minderlerden birinin altına saklar. Bebeğin nesnenin hangi minderin altında olduğunu bulmasını ister. Bu oyun nesnenin farklı yastıkların altına saklanması ile devam eder.

11. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı



Gelişim Göstergesi:
  • 11.1. Kutuların içindeki nesneleri bulur.
  • 11.2. Nesneyi amacına uygun biçimde kullanır.
  • 11.3. Kolayca ulaşamayacağı nesnelere çeşitli yolları deneyerek ulaşır.
  • 11.4. Resimleri/fotoğrafları inceler.
Öğrenme Süreci
  • 11.1.Yetişkin, kapağı kolay açılıp kapanabilen bir kutu alır. Bebek kutuya bakarken içine bebeğin sevdiği bir oyuncağı koyar ve kutunun kapağını kapatır. Bebeğin kutunun kapağını açarak içindeki oyuncağı almasını bekler. Bebek yapamadığı takdirde yetişkin, kutunun kapağını açarak “aaa …. Buradaymış” diyerek oyuncağın kutunun içinde olduğunu fark ettirir. Yetişkin tekrar kapağı kapatarak bebeğin oyuncağı bulmasını bekler.

10. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı



Gelişim Göstergesi:
  • 10.1. Gözünün önünden kaldırılan nesneyi ilk saklanılan yerde arar.
  • 10.2. Yetişkinin yaptığı el ve vücut hareketlerini taklit eder.
  • 10.3. Ellerini müziğe göre hareket ettirir.
Öğrenme Süreci
  • 10.1. Yetişkin, bebekle oynarken, ona bir oyuncak verir, onunla oynamasını isteyerek uygun ortamı hazırlar. Daha sonra oyuncak ya da nesne bebeğin elinden alınarak izlemesi sağlanır. Yetişkin, oyuncağı bir nesnenin arkasına saklar, ardından söz konusu oyuncağı ilk sakladığı yerden alıp başka bir yere saklar. Bebeğin nesneyi ilk saklanılan yerde aramasını bekler. Bu oyun nesnenin farklı yerlere saklanması şeklinde devam ederek bebeğin nesneyi araması sağlanır.

9. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı



Gelişim Göstergesi:
  • 9.1. İstenildiğinde elindeki nesneyi verir.
  • 9.2. Tanıdığı bir kişi ya da nesne sorulduğunda onu aramak için başını çevirir.
  • 9.3. Sorulduğunda aynadaki görüntüsünü parmağı ile gösterir.
Öğrenme Süreci
  • 9.1. Yetişkin, bebekle oyun oynarken bebeğin elinde bir oyuncak olduğu sırada elini uzatarak “Bana oyuncağı ver.” der. Bebek, oyuncak ya da nesneyi vermemekte ısrarlıysa bir süre bekler ve sonra yeniden ister. Bebeğin oyuncağı vermesi için başka bir nesne uzatarak “onu bana verirsen, sana bunu vereceğim” gibi ifadelerle elindekini vermesi için cesaretlendirir.

8. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı



Gelişim Göstergesi:
  • 8.1. Saklanan ve kısmen görünen nesneyi bulur
Öğrenme Süreci
  • 8.1. Bebek sevdiği bir oyuncakla oynarken yetişkin oyuncağı elinden alarak ucu görünecek bir şekilde örtünün altına koyar. Bebeğin örtüyü kaldırıp oyuncağı bulmasını bekler. Bulursa oyuna devam eder. Bulamazsa oyuncak örtünün altından çıkarılıp gösterilir ve tekrar aynı şekilde saklanıp bebeğin bulması beklenir. Bebeğin nesnenin hareketini izlemesi, kaybolduğu yere bakarak nesneyi bulması beklenir.

16 Kasım 2013 Cumartesi

7. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı


Gelişim Göstergesi:
  • 7.1. Görme alanı içinde saklanan nesneyi arar.
  • 7.2. Görme alanı dışına çıkan yetişkine, jest mimik ve hareketlerle tepki verir
Öğrenme Süreci
  • 7.1. Yetişkin, bebekle oyun oynamak için karşılıklı durur. Bebeğin görme alanı içinde ilgisini çeken bir nesneyi gösterir ve dikkatini nesneye çeker. Bu nesneyi kendi arkasına ya da bir yastığın arkasına saklar. Bebeğin nesneyi arayıp aramadığını gözlemler. Bebek nesneyi aramıyorsa araması için nesne saklandığı yerden çıkarılır, bebeğe gösterilir ve o bakarken nesne tekrar saklanır ve araması beklenir. Bu oyunu çeşitli nesnelerle zaman zaman tekrarlanır.

6. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı


Gelişim Göstergesi:
  • 6.1. Kaybolan nesneyi/kişiyi arar.
  • 6.2. Aynadaki görüntüsüne tepki verir.
Öğrenme Süreci
  • 6.1. Yetişkin, bebekle saklanma oyunu oynamak için karşılıklı oturur. Önce kendi yüzünü örtüyle kapatır ve örtüyü açtığında “cee” sesi çıkarır. Sonra örtüyü bebeğin yüzüne kapatır ve ceee diyerek açar. “Anne nereye gitmiş?, …. Nereye gitmiş?, Aaaaa buradaymış…” diyerek bebeğe saklanan kişinin kaybolmadığını gösterir. Bu oyun farklı nesnelerin saklanması ile devam ettirilir. Bebeğin saklanan ya da elinden alınan nesneyi gözüyle izlemesi beklenir. Bebek kişi ya da nesnenin kaybolduğunu fark ettiğini arkasından 1-2 saniye bakarak belli eder.

5. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı


Gelişim Göstergesi:
  • 5.1. Elindeki nesneyle oynar.
  • 5.2. Yakın çevresinde bulunan kişi veya nesneleri tanıdığını jest, mimik ve hareketlerle gösterir.
  • 5.3. Çeşitli kokuları ayırt eder.
Öğrenme Süreci
  • 5.1. Yetişkin, bebeği minderlerle destekleyerek karşısına oturtur. Bebeğe oyuncakla nasıl oynanacağını gösterir. Onun dikkatini çekerek oyuncağı eline verir ve incelemesini bekler. Bebeğin oyuncaklarla nasıl oynadığını gözlemler ve gerektiğinde destek olur.

4. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı


Gelişim Göstergesi:
  • 4.1 Elindeki nesne alındığında arar.
  • 4.2. Elindeki nesne alındığında almak için elini uzatır.
  • 4.3. Sesleri ayırt eder.
  • 4.4. Değişik tatlara farklı yüz ifadeleri ile tepki verir.
Öğrenme Süreci
  • 4.1-2. Yetişkin, bebeğin eline çıngırak gibi bir nesne verir. Bir süre sonra çıngırağı elinden alır. Bebeğin elinden alınan nesneyi araması için nesne hareket ettirilir. Bebeğin arama davranışı gösterip göstermediği izlenir. Bu uygulama bebeğin ilgi gösterdiği nesnelerle oyunlaştırılarak tekrar edilir.

3. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı


Gelişim Göstergesi:
  • 3.1. Parlak renkli hareket eden nesneyi bir yandan diğer yana 180 derece izler.
Öğrenme Süreci
  • 3.1. Yetişkin, bebeğin görme alanında tuttuğu nesneyi sallayarak onun dikkatini çeker. Nesne, bebeğin görme alanının bir ucundan diğer ucuna kadar hareket ettirilir ve hareket eden nesneyi 180 derece izleyip izlemediğini gözler

Sevimli Bal Kabağı


Bu sevimli balkabağı Sevgili Serap ablanın kızıma bebekken hediye ettiği bir oyuncak. Kızım çok oynadı bu oyuncakla. Sonra oğlişe sıra geldi. O da çok sevdi. Hala arada oynuyor. Ortasında küçük sevimli küçük bir balkabağı var. Onu çekince titreşimle tekrar bal kabağı annenin karnına geri dönüyor.

15 Kasım 2013 Cuma

2. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı

                                     
Gelişim Göstergesi:
  • 2.1. Görme alanı içindeki hareketleri izler.
  • 2.2. Yetişkini tanıdığını belli eder.
  • 2.3. Göz kontağı kurar
Öğrenme Süreci
  • 2.1. Yetişkin, bebekle bir süre konuştuktan sonra bebeğin görme alanı içinde yavaş yavaş hareket eder. Bebeğin ara ara dikkatini çekerek kendisini izlemesini sağlar.
  • 2.2. Anne ya da bakım veren kişi bebekle fiziksel temas kurar, onunla konuşur ve gülümser.
  • 2.3. Yetişkin, bebekle konuşurken, yemek yedirirken, bakımını yaparken, oynarken bebeğin gözlerinin içine bakar. Bebekle göz göze gelmeye dikkat eder. Bebeğin de kendisine bakması için dikkatini çeker.

1. Ay Bilişsel Gelişim Alanı Etkinlik Planı

                                           
Gelişim Göstergesi:
  • 1.1. Kendinden 20-30 cm uzaklıktaki parlak renkli nesneye bakar.
  • 1.2. Sese tepki verir
Öğrenme Süreci
  • 1.1. Yetişkin, bebeği yatar pozisyonda kucağına alır. Diğer eline materyallerden birini alarak bebeğin nesneye odaklanabileceği şekilde materyali hareket ettirir. Yetişkin, bebeğin hareketli ve parlak nesneye bakıp bakmadığını dikkatlice gözler.

Su borusu ile Sulu Boya Baskısı



Evde tadilat vardı, bitti gibi. Şimdi de on dan kalanlarla evde oynuyoruz. Bir miktar su borusundan kalmıştı. Atmadık onu. Fikir kızımdan çıktı. Su borusu ile sulu boya baskısı yaptık. Çok eğlenceli oldu. Borunun üstünü bolca sulu boya ile boyadık. Bazen de diş fırçası ile boyadık. Sonra kızım eli ile yuvarladı.


13 Kasım 2013 Çarşamba

Kızımla Balkon Bahçemiz


 Balkonda minik bir bahçe yaptık. Kızımla birlikte bir sürü sebze ektik. Sulama işini genellikle kızım yapıyor.  Anne suya ihtiyacı var diyerek, eline hortumu alıp, suluyor. Kardeşinin uyuduğu zamanları tercih ediyoruz. Toprakla uğraşmak çocuğu sakinleştirir, sabrı, emeği öğretir. Son bahar sebzelerini öğrenir. Montessori faaliyetlerinden birisi de budur.


 Bu mor lahanamız. Alttaki marulumuz. İkişer tane diktik. Mor lahananın hendi içine nasıl katlanıp mor lahana haline geldiğini görmesini çok istiyorum. Kısmetse alttaki resimdeki marulun da  nasıl büyüdüğünü görürse çok mutlu olacağım.

11 Kasım 2013 Pazartesi

Sulu Boya İle Fırça Baskısı


Bir sulu boya etkinliği daha. Bu sefer fırça baskısı. Farklı büyüklükteki fırçaları kullandık. Bu bence mutlaka oğlişe de yaptırmam gereken bir etkinlik. Tam ona göre. Kolay,  ve eğlenceli bir sulu boya etkinliği.

Kızım İlk Elma Sirkesini Yaptı



Montessori ev işlerine yardım tam gaz şu sıralar. Bu kapsamda kızım ilk elma sirkesini yaptı. Sebzeleri yıkarken kullandığımız sirkeleri evde kendimiz üretiyoruz. Sebzedeki parazitleri öldürsün diye kullanıyorum. Ben bir önceki sirkeleri  cam şişelere kurmuştum. Bu sefer kabuklarını koyması kızım için kolay olsun, geniş ağızlı diye 5 litrelik pet şişe kullandık. 

10 Kasım 2013 Pazar

Karmakarışık Rapunzel Çizgi Filmi Kukla Etkinliği



Kızımın babasının aldığı rapunzel çizgi filmine ait küçük bibloları ve dedesinin aldığı  maximus adında büyük atı olan bir oyun seti var.  Kızım bu oyuncaklarını çok sever, ama oğlum için çok bir anlam ifade etmiyordu. Bende çizgi film saati düzenledim ve  çocukların önüne bu oyuncakları koydum. Etkinlik yapmaya karar verdim. Bu sefer etkinlik oğlişe yönelik. Görüntüyü durdurup,' oğlum bu hangisi, bana ver.'

Diş fırçası İle Sulu Boya Faaliyeti


Sulu Boya ile yaptığımız bir etkinlik daha. Bizde sulu boya çok bu etkinlikler bitmez yani. Sıra geldi fırça baskısına. Buna fırçadan boya sıçratma da denilebilir. Bunu da çok sevdik.

Pırasa Baskısı ile Sulu Boya Faaliyeti


Bu da pırasa baskısı. Pırasa baskısı çok eğlenceli idi. Kızım onları canı sıkıldıkça kat yapıp çıkardı. Baskımız da gittikçe inceldi. Sulu boya ile yapılabilecek en eğlenceli etkinliklerden biri buydu galiba. Kızım her kat çıktığında kahkaha attı. 'Allah Allah bu ne ya, gittikçe inceliyor' diye güldü.

9 Kasım 2013 Cumartesi

Sulu Boya ile Patates Baskısı


Patates baskısını çocukken çok yapardık. İlk okul hocam öğretmişti. Şimdi kızıma yapınca o günleri hatırladım. Bir patatesi ikiye ayırıp şekiller veriyorsunuz, sonra çocuğunuz onu boyayıp bastırıyor. Çok basit ve zevkli bir şey. Bir de patatesin üst kısmından, eli rahat tutsun diye ergonomik kesiyorsunuz. Oldu mu eva baskıların en ilkel ve en ucuz hali. Sulu boya ile ilgili diğer etkinlikleri merak ederseniz buraya tık

8 Kasım 2013 Cuma

Havuç Baskısı Yaptık


Kızım boyaları seviyor. farklı materyalleri kullanarak boya yapmaya da. Bu gün havuç baskısı yaptık. Nasıl yapıldı. Havucu ikiye kestik ve boya sürüp bastırdık. Kızım bu etkinlikte tek renk kullanmak istedi. Bende onu serbest bıraktım. İstediği kadar havuç baskısı yaptı. 

Çocuklara Kürdan Kebabı


 Bizim ufaklıklar kebabı seviyor. Elektrikli ızgarada şiş kebap yapınca yiyorlar. Oğliş de ciğeri seviyor. Çiğnemesi rahat geliyor galiba. Çöp şişi önlerine koymak biraz tehlikeli olabilir diye  kürdan kebabı yapıyorum. Hem görüntüsü çok şık, hem yemesi çok rahat.

Sütlü Balkabağı Pudingi Tatlısı


Kızımın ve oğlumun çok sevdiği tatlılardan biri. Tam bir son bahar tatlısı ve vitamin deposu. Gerekli malzemeler, 1 kg bal kabağı, 1 su bardağı süt, 50 gr tereyağı, damak zevkinize göre şeker yada pekmez. Şeker miktarını özellikle yazmıyorum. Bir kez yaptığım bir bal kabağı şeker bile ilave etmememe rağmen tatlı çıktı. Bu nedenle yaptığınız şeyin tadına bakın ona göre ilave edin.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım: Sawako Kuronuma