28 Eylül 2013 Cumartesi

Televizyonsuz Hayat



Evim bir süredir tadilatta idi. Ne zormuş içinde yaşamakta olduğun evin tadilatı. Eşyaları kutularda oradan oraya taşımak.
Sağ olsun çok sevdiğimiz bir can dostumuz, yardımcı oldu da tadilat hızlı bitti. Mutfak, banyo, yerler, boya derken bayağı bir süredir evde yoktuk. Ben de  çocuklara fazla zaman ayıramadım. Eve, ustalara git gel derken çocuklarla fazla etkinlik yapamadım. Baktım çocuklar iyice çizgi film bağımlısı olmuşlar, tedbir:  Tadilat sonrası yeni evimizde şu an televizyon yok! En az 2 hafta da olmayacak. : ) 
Çocuklar televizyonsuz 2. gecelerini geçirdiler. Biraz zor mu oluyor evet zor. Ara ara  gelip çizgi film istiyorlar. İlgilerini dağıtıp, farklı oyunlar bulup çizgi film konusunu kapatıyorum. 
Bakalım nasıl geçecek. Neler yapacağız. Ama  ilk deneyimlerim şimdilik iyi. Önceki montessori ev işlerine yardım etkinliklerimize burada da devam. Kızım eşyaları yerlerine koyarken, oğlum da koyduğumuz eşyaları  'bu neymiş bakalım, keşfetmem lazım' deyip tekrar dağıtırken çok yardımcı oluyor. Hem tadilat sonrası ev düzeni, hem çocuklarla etkinlik. Ben de merak ediyorum sonucunu : ) Mutlu kalın...

8 yorum:

  1. bunu benimde uygulamam lazım sanırım. Zira içinden çıkılmaz bir probleme dönüşcek bu gidişle... Sonuçları bizimle paylaşırsanız çok sevinirim... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. bence hem insanlık hem kendiniz için çook büyük bir adım atmışsınız,aynen devam derim,ilk günlerde illaki zorlayacaktır ama onlarda alışacaklar ,bu arada bence sizde sessizliğin tadını çıkarın :)

    YanıtlaSil
  3. ne kadar güzel bizde haftanın 2 gecesi "elektroniksiz gece" yapıyoruz ailecek... tv,cepler,bilg lar kapalı... kitap okuyoruz,hikayeler anlatıyoruz, oyun oynuyoruz... keşke sürekli çıkarabilsek hayatımızdan

    YanıtlaSil
  4. çok güzel bir fikir, biz de uygulayalım elektroniksiz geceyi

    YanıtlaSil
  5. çok teşekkürler sevgili Etka'nın annesi. Bakalım ne kadar devam ettirebileceğiz. Mümkün olduğunca süreyi uzatmayı, istiyorum. 3. gecemiz oldu bu gece. Aslında ben im de ihtiyacım varmış televizyonun evde olmamasına. Ses o kadar azaldı ki evin içinde.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili pamuk şekerinin annesi , sonuçlarını ve süreci sık sık yayınlayacağım. Kişisel gelişim takibimizi yapmak istiyorum bende. : )

    YanıtlaSil
  7. Benim kızım 11 aylık olmasına rağmen laptopu görünce pepe istiyor :( Dün laptop bozuldu ve ben bu duruma çok sevindim :) Lütfen pes etmeyelim ve çizgi filmsiz bir dünya kuralım çocuklarımıza :)

    Eevgiler
    ESra

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar uzak tutabileceğim bilmiyorum. deneyeceğim. Teşekkürler : )

    YanıtlaSil