21 Eylül 2013 Cumartesi

Minikler Serisi 2-4 yaş Kitapları


Mikado yayınlarından yeni çıkan minikler serisinden beşli kitap setini aldık. Bir aya yaklaştı bu kitapları alalı. Bizimkilerin tepkilerine göre kitaplar halkında yazmak istedim.2-4 yaş grubuna uygun. 3 Boyutlu kitaplar. Toplam  5 adet kitap var. Neden niçin nasıl ana teması.Kitaplarımızın isimleri 
  • Korktum Kızdım Mutlu Oldum
  • Hayvanların Yaşadığı Yerler
  • Renkler
  • Hava alanı
  • Şekiller ve Zıtlıklar



Korktum Kızdım Mutlu Oldum isimli  kitap, duyguları tanımaya yönelik. Ben en çok bunu sevdim. Neden korkarız, neden kavga ederiz, neden mutlu oluruz gibi pek çok duyguyu üç boyutlu olarak anlatmış.

Kendimi iyi mi yoksa kötü mü hissediyorum da daha önce mutlu mutlu oynarken, başka bir çocuk gelip oyununu bozduğunda ağlayan bir kız resmedilmiş. Bunu yaşamayan çocuk yok gibidir. Bu durum ve bu durumda hissedilenler anlatılmış.



Neden kavga edilir, neden çekingen üzgün olursun gibi kısımlar var. Hem duygular tanımlanmış hemde duygularla başa çıkma yolu.



Hayvanların Yaşadıkları Yerler isimli kitabımız da  hayvanlar ve onların evleri anlatılmış. Ben çocukluğumda hemen hemen hepsini görerek, yaşayarak öğrendim. Artık bizimkiler apartman çocuğu. Mümkün olduğunca doğaya, çiftliklere, hayvanat bahçelerine götürsek de bu kitap gibi desteklere ihtiyaçları oluyor.





 Renkler isimli kitabımız ilk olarak renkler olmasaydı ne olurdu sorusunun yanıtını veriyor.Hayvanlar canlarının istediği renklerde olsalardı nasıl olurdu sorusu mizahi olarak anlatılıyor.




Tek bir renk olmadığı, onun da tonlarının olduğu bilgisi renk çemberinde verilmiş. Benim renkleri anlatan bir kitapta ilk kez karşılaştığım bir şey bu. Bu da renkler kitabını bana sevdiren şeylerden biri oldu. Çilek kırmızı, kiraz kırmızısı gibi kırmızının tonları var.


Hava alanı kitabı, özellikle uçağa binecek veya uçakta giderken çocuklara okunabilecek bir kitap. Uçakları, hava limanlarının işleyişini, pilotların uçakta iken yaptıkları gibi çocukların uçarken merak edebilecekleri pek çok sorunun cevabı üç boyutlu olarak anlatılmış. Bu kitap sayesinde çocukların uçma korkusu başlamadan bitebilir. Epiktetos'un dediği gibi ' insan tanımadığını bilmez, bilmediğini anlamaz, anlamadığını sevmez' Bilgi, anlamayı sağlar ve korkuların önüne geçer. 




Şekiller ve zıtlıklar kitabımızda yine üç boyutlu bir kitap. Gündüzleri hava aydınlık olur. Ya geceleri neden karanlık olur ? gibi sorulara cevap veriyor. Biz daha önceki montessori etkinliğimizde (gece gündüz etkinliğimiz için buraya tık tık ) bunu işlemiştik. Gece gündüz kavramını  da pekiştirmiş olduk. Mutlu kalın...





1 yorum:

  1. tavsiye ettiğiniz kitaplardan biz de çok fayda gördük fakat şekiller ve zıtlıklar ile havaalanı kitaplarının baskısı bittiği için temin edemedik eğer sizin çocukların ilgisi kalmadıysa bu kitapları bize satabilirseniz çok seviniriz. ilkerzeren@yahoo.com

    YanıtlaSil