4 Temmuz 2013 Perşembe

Montessori Sayı Kartları Uyarlaması

montessori sayı kartları uyarlaması
Uğur böcekli montessori sayı kartları yaptım. Malzemeler, makas, pet şişe kapakları, keçeli kalem, Fon kartonu (50*70 cm) Bu etkinliğin maliyeti 35 kuruş. O da fon kartonun fiyatı. Tüm etkinliği hazırlamak için ihtiyaç olan süre 30 dakika kadar.


                                         

İlk olarak tabakla ve küçük bir bardak kullanarak, uğur böceklerini  kurşun kalemle çizdim.Uğur böceklerinden yaklaşık 15 adet çizdim. 



Hepsini çizdikten sonra kesmeye başladım. Kesim işlemi bitince uğur böceklerinin gözlerini ve kanatlarını kızımın istediği renklerden çizdim. Sonra rakamları sordum, 'sence kaç tane noktası vardır?' diye. Daha önce söylediği rakamsa onu söyledin, sence başka kaç olabilir? Hangi renkle yazalım sayıyı? diye 1-10 arası rakamları yazdım. Sonra artan 5 taneye kendi istediği rakamları yine ona sorarak yazdım.


Sonra oyuna başladık.Kızım uğur böceklerini yan yana koydu sonra yazılı olan rakam  sayısınca şişe kapaklarını, montessori sayı kartlarımızın üzerine  koydu.


Oğlum da etkinliğe dahil oldu. Canının istediği kadar kapağı uğur böceklerinin üstüne koydu. Yada ablasının koyduğu kapakları bozmakla meşguldü.


Sıra ile uğur böceklerinin üzerini şişe kapakları ile doldurmaya başladı. Uğur böceklerinin kaç tane noktası var kızım? diye sık sık sordum.





İlk önceleri yapabilecek mi acaba diye korkarken, birde baktım tüm uğur böceklerinin üzeri doluvermiş. Çok severse, uğur böceklerinin üzerlerine hareketli gözler yapıştırmayı düşünüyorum. Kanatların bulunduğu bölgeye ise keçeden yada sünger kağıttan kanat yapabilir. Etkinliğin gidişatına veya kullanım sıklığına göre Montessori sayı kartlarımıza ilaveler yapılabilir.


Bunlar Montossori'den: Matematikle ilgili bilgilerin temelinin oluşturulması okul öncesi dönemin ilk yıllarında başlamaktadır. Montessori, bir çocuğun matematik malzemeleriyle erken yaşlarda çalışma yapması durumunda çocuğun matematiksel bir çok yeteneğini eğlenceli bir şekilde geliştireceğini gözlemlemiştir. Bu materyaller, çocukların matematik zekalarının gelişmesine yardımcı olmaktadır (Lewis, 1977; Metin, 1992; Poyraz ve Dere, 2003

Mutlu kalın...

9 yorum: