9 Temmuz 2013 Salı

Dondurma Külahları ile Sayı Çalışmaları

Dondurma Oyunu
Dondurma külahları ile sayı çalışması yaptık. Bunun için ihtiyacımız olan malzemeler, farklı renklerde düz renkte sünger kağıtlar (ben eva marka olanı tercih ettim.), farklı renklerde bir yüzü yapışkanlı sünger kağıtlar, makas, mıknatıs bant ve  şişe kapağı. Etkinlik 15,6 TL ye mal oldu.
4 TL düz sünger kağıt, 8 TL yapışkanlı simli sünger kağıt ve mıknatıs bant 3.6 TL. Bir sürü de kullanılmamış malzeme arttı.


Düz renkte sünger kağıtları dondurma külahı şeklinde kestim. Sonra kestiğim dondurma külahını, kalıp olarak kullanarak diğer külahları da kestim. Böylece toplam 10 adet dondurma külahı kesmiş oldum.


 Sonra şişe kapağını kullanarak, üç tanesi aynı renkte olmak üzere, toplam 30 adet, daire şeklinde dondurma topu kestim. Birde küçük artı ( + ) işareti kestim. Yavaş yavaş toplama işlemine de başlamış oluruz diye düşünüyorum.
                                       

 Hazırlamış olduğum düz renkli dondurma külahlarının üzerine, simli yapışkan sünger kağıtlardan rakamlar kestim. Ben rakamları kendim çizdim. O nedenle biraz uzun sürdü.


 Dondurma külahlarının üzerine, rakamların renklerini seçerken  renk çarkından yararlandım. Zıt renkleri (renk çarkında  karşılıklı gelenler zıt renkler) kullanmaya çalıştım. Çünkü rakamların, külahların üzerinde iken  rahat seçilmesini arzu ettim.
Renk Çarkı
Rakamları sırasıyla yazıp külahlara yapıştırdım. Her bir külahın arkasına da mıknatıs bandı yapıştırdım. Buz dolabında rahat çalışmak için yaptım bu işlemi.


Dondurma toplarının arkalarına da mıknatıs yapıştırdım. Mıknatıs bantların, topları iyi tutmasını sağlamak için.  toplarının üzerine iyice bastırmak gerekiyor. 


 Aktivitemiz uygulanmaya hazır hale geldi. Sıra uygulamaya geldi. Ben bu hazırlığı ancak gece yapabilmeye fırsat buldum. Gece 11.10'da başladım, gece 2.50'de bitirebildim. 3 saat 40 dakika sürdü yapmak. Eli çabuk anneler eminim benim kadar oyalanmayacaktır.

Dondurma Külahı

Kızım da oğlumda bunlarla oynamaya bayıldı. Kızımla dondurmacılık oyunu oynadık. Oyunu kendisi buldu. Anne kaç top istersin diye sordu. İstediğim sayıya göre külah alıyor, sonra neli olsun deyip (muzlu ise sarı toptan alıyor) dondurmacılık oyunu oynadık







Daha sonra dondurma külahları ile minderlerin üstünde oynadık. Her yaptığı külahı alkışladım. Çoook sevindi alkışlayınca.

Bu oyunu çok sevdik. Bende sevdim çocuklarımda sevdi. Umarım sizin çocuklarınız da sever.  Mutlu kalın...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder