12 Mayıs 2013 Pazar

Ödülsüz Cezasız Çocuk Yetiştirme Semineri

seminer

Bu gün bir arkadaşımla(ikizlerin annesi) birlikte ödülsüz ve cezasız çocuk yetiştirme seminerine katıldım. Sayın Sevinç Aslan ın verdiği bu seminerde çocuğumuzu daha içi tanıma ve en önemlisi kendimiz daha iyi tanıma konusunda pek çok şey anlatıldı.
Bu aslında bir seminerler dizisi şeklinde. Anne baba eğitiminde çok güzel bilgiler veriyor. Hafta sonları. On beş günde bir. Ben son iki tanesine yetişebildim. Seneye hepsine katılmayı düşünüyorum. 
Seminer notlarımdan bazıları:
*Seminerde duygularımızı en doğru şekilde nasıl ifade edebileceğimiz anlatıldı. Aslında şunu fark ettim. Duygularım konusunda ben kızıma dürüst olmaz isem kızımda kendine karşı bu konuda kendine dürüst olamayacak. Kızgın mı hissediyorum, kızıma yada oğluma onun özgüvenlerini zedelemeden, kendimi ifade etmem  gerekiyor.
*Kendimi daha iyi nasıl tanırım. Bunun yolları anlatıldı. Günlük hayatla ilgili örnekler üzerinden gidildi. aslında kim olduğumuzu keşfetmek. Zaman alacak ama biraz olsun keşfedebilse insan, kendini daha iyi tanıyacak. Kendini iyi tanıyan, çocuğunu da iyi tanır.
Şartlı kabul ve şartlı sevginin yanlışlığından bahsedildi. Bunu düzeltmenin farklı yolları anlatıldı. Katıksız saf sevgiyi vermenin önemine değinildi. Eğer iyi bir çocuk olursan, eğer bu yemeği yersen, eğer , eğerlerle çevrili bir hayat ve sevgi. Çocuğumuza vermek istediğimiz şey bu mu?


*Çocuğunda insan olduğunu hatırlamak, yaşı ne olursa olsun. Ne yazık ki bazen unutuluyor. Bize ait ya canının istediği gibi davran. Yok öyle bir şey.
*Tüm çocukların yaramazlık yapma haklarından bahsedildi, 'Yaramazlık hakkımız engellenemez : ) ' Şunu düşündüm. Ben çocukken az yaramazlık yapmadım. Bu çifte standart niye. Bırak etrafa ve kendine zarar vermedikten sonra canının istediği kadar kudursun.
*Tutarlılık ve kurallar konusundaki tutarlılıktan bahsedildi. Anne tutarlı olmazsa çocuk hem bundan rahatsız oluyor, hem de suistimal ediyor. Önce kendimiz kendi hayatımızda tutarlı olacağız ki çocuktan bu konuda bir şeyler bekleyebilelim.

Daha pek çok şey anlatıldı ama çok uzatmayayım. Mutlu kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder